اسئله عن مستلزمات جلايه الصحون

الأجهزة المنزلية والمشتريات

السلام عليكم
:39:ازيكم يا بنات الكل بيسئل ما هى مستلزمات جلايه الصحون وما هى المركات الافضل ومن اين نشتريها فقلت اعمل موضوه الكل يفيد وكل اللى جربت شئ جيد تكتب لنا هى جبته من اين وبكام واى سؤال تكتبه واللى يعرف يجاوب
ايه رايكم ...........
:love:انا لقيت فى كرفور جل كارفور 1.5 ب29 ريال و الملح كارفور برده ب6 ريال 1 كيلو و مجبتش الملمع
السؤال هو الملمع ضرورى ولازم فى اول مره غسل احط 2 كيلو ملح و هل الجل احسن ام المسحوق البدره ولا الصبون المكعب
مستنيا اقترحاتكم وتجاربكم وفى النهايه ادعو للجميع بدوام الصحه والعافيه
:3_13_12::3_13_12::3_13_12:
3
674

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

غاده سعيد
غاده سعيد
سعدونى يابنات انا مستنياكم
نونات100
نونات100
انا ياحلوتي سجلت الدخول عشانك انتي الي محتارة بغسالة جبسون اشتريتيها هي ياريت تقوليلنا كيف بتمشي معك لان هالماركة مو مشهورة بالمنتدى ومبروك عليك الغسالة وربي يهنيك فيها ان شاء الله كااول مرة استخدام لازم تملي خزان الملح بكيلو واحد فقط وضعي عليه ماء حوالي 2كوب واغلقي ولاتفتحي مرة ثانية الا اذا اضاءمؤشر الملح فزيدي الملح يعني يجلس فترة طويلة اما الملمع فصبي في مكان الملمع حتى يمتلئ ولاتزيدي كل غسلة فقط اذا اشر ضوء الملمع يعني كل فترة حسب استعمالك بالنسبة لمنتجات كارفور انا استخدمها كلها وممتازة وفي ناس تفضل المكعبات بس ماتغني عن الملح بالنسبة للجل ممتاز لكن انا استعمل البودرة نفس النتيجة وهو اوفرها اتمنى اني افدتك لاتنسي تدعيلي بتفريج الكرب ورجاع فلوسي الي ضاعت
غاده سعيد
غاده سعيد
انا ياحلوتي سجلت الدخول عشانك انتي الي محتارة بغسالة جبسون اشتريتيها هي ياريت تقوليلنا كيف بتمشي معك لان هالماركة مو مشهورة بالمنتدى ومبروك عليك الغسالة وربي يهنيك فيها ان شاء الله كااول مرة استخدام لازم تملي خزان الملح بكيلو واحد فقط وضعي عليه ماء حوالي 2كوب واغلقي ولاتفتحي مرة ثانية الا اذا اضاءمؤشر الملح فزيدي الملح يعني يجلس فترة طويلة اما الملمع فصبي في مكان الملمع حتى يمتلئ ولاتزيدي كل غسلة فقط اذا اشر ضوء الملمع يعني كل فترة حسب استعمالك بالنسبة لمنتجات كارفور انا استخدمها كلها وممتازة وفي ناس تفضل المكعبات بس ماتغني عن الملح بالنسبة للجل ممتاز لكن انا استعمل البودرة نفس النتيجة وهو اوفرها اتمنى اني افدتك لاتنسي تدعيلي بتفريج الكرب ورجاع فلوسي الي ضاعت
انا ياحلوتي سجلت الدخول عشانك انتي الي محتارة بغسالة جبسون اشتريتيها هي ياريت تقوليلنا كيف بتمشي...

شكرا اختى الكريمه على معلوماتك ونصيحك انا جبت كيلو واجد بس مكتوب فى الكتلوج 2 كيلو انا لسه مجربتهاشى ومعملتلهاشى وصلاتها ولما اجربها هقول لكم :44: بس يافرحه ماتمت لقيت فيها عيب صغير مش عرفه اتناساه ولا ايه
وفى النهايه ادعو لكى بان تفرج كربك ويزيل همك وادعو الللهم ان يرد علليكى ضالتك .....