انا اللى اعرفه عن المجدرة ان بنحمر البصلة فى زيت عادى للرز وبنكون غاسلين رز وعدس مع بعض ونحط ميه على قدهم مع بعض كاننا بنطبخ رز عادى واول ما المية تغلى حطى الرزبالعدس وتسويه عادى خالص
وعند الغرف تكونى حمرى بصل فى زيت غزير كانك بتعملى بصل للكشرى المصرى العادى
ده اللى اعرفه عنها يادون لانى معملتهاش غير مرة واحده واى تعليق قوليه عشان تزبطها رانيا
ازيك يا دوندون
ميرسي علي الكشري يا جميل بس معلش طلع معجن مني؟ انا اعتقد انه علشان اتسلق مع اني و الله سلقته دقيقتين بس هو بعد ما اتنقع كان طري خالص؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انا مش عارفه ايه المجدره اللي قلتي عليها يا لاروز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انا ممكن اكتب الزبادي بتاعي
الزبادي
ا كيلو لبن حليب و ندفيه
ا كوب زبادي
نحط الزبادي علي اللبن و نقلب كويس قوي و بعدين نحطه في اكواب الزبادي و نكون مسخنين الفرن و نطفيه و نحط الزبادي في صينيه و في الفرن حوالي 6 ساعات
و بالهنااااااااااااااااااا
اللهم اجعل القراءن ربيع صدورنا و يسر لي حفظه
اللهم ارزقني الاخلاص في القول و العمل
مبروك الصفحة الجديدة يا بنـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــات ماشاء الله

[img]http://*******.org/upload/alam10/l9.gif[/img]
ايه ده صباح الخير مين بينادي
اه حضرات السادة المستشارين هه لا الظاهر اني نايمة احنا مش في المحكمة معلش اصلي بحلم طوول عمري اني ابقى محامية ولما حققت الحلم فضل مع ايقاف التنفيذ
يلا مش مهم

المهم اني عندي طريقة للبيض مع الخضار بيبقى طعمة زي البيتزا

نضرب البيض كويس وفي الطاسة مع شوية زيت زيتون وعلى نار هادية ونقطع عليهم قطع صغيرة من الطمام والبصل والفلفل الرومي والزيتون المخلل وطبعا الملح والفلفل لغاية لما يستوي وبالهنا والشفا
اللهم اهديلي زوجي واحفظلي ابنتي وابني ويسرلي حالي وارزقني بحلالك واغفر لي ولوالدي وبارك لي في ذريتي امين يا رب العالمين
تسلم الايادى يا لاروز وتسلم الايادى على الزبادى يا رانيا ويا اهلا اهلا يا تماتيا شكلك بيستعد للاجازة مش لرمضان يا تماتيا.الله يبارك فيكى وبالنسبة للعدس الاسود يا رانيا بيختلف عن بعضة فى درجة السوى يعنى اللى حبته كبيرة برضة غير اللى حبته صغيرة ولو تاخدى بالك وانت كتباة قلت انك بتسوية نص سوى وهو بيكمل سواة مع الارز
وبالنسبة لطريقة لاروز مظبوطة يا رانيا وكنا كتبنها قبل كدة تحت عنوان كشرى العدس بجبة ومقدار العدس والارز يا لاروز بيكونو زى بعض يعنى كوب عدس وكوب ارز و بصلتين ...عايزة ابعتهالك على الخاص يا رانيا ولا فهمتى من لاروز ؟؟؟

الساعة الآن 01:38 .