ميرسىىىىىىىىىىىىىىى يا نانى

حاضر هعمل كده بالظبط ميرسىىىىىىىىىى
لاتنكسر .. ماأحد ٍ مثل قلبي خسر .. لاينثوي عزمك وحيـــل الله قوي ..قاااادر يفرجها بعد ضيق وعسر
اللهم لك الحمد كما ينبغى لجلال وجهك وعظيم سلطانك
الاكله بتاعتى بناء على رغبه دينا

بذنجان بالبشاميه فى الفرن - مش ملاحظين ان كل حاجتى بذنجان وكلها فى الفرن

المهم

المقادير

2 بذنجانه رومى كبيره - 2 بصله متوسطه - لحم مقطع صغير جدا - ملح - فلفل- مقدار من البشاميل

نقلى البذنجان بعد تقطيعه صغير مكعبات وينشل ويترك ليصفى - تعصج اللحمه بالبصله والملح والفلف وتوضع على نار هاديه جدا ويمكن اضافه قرن فلفل حامى عليها وتترك على جنب

فى طاجن نضع اللحم ثم طبقه بذنجان ثم لحم ثم بذنجان لغايه المقدار ما يخلص نصب البشاميل وتدخل الفرن 42 دقيقه

اوكى 42 مش 45 ولا 40 اوكى
42

وبالهنا والشفاااااااااااااااااا

خلصت يا دينا الى عليا هه اعمل ايه ثانى

مش هغسل الطباق
لاتنكسر .. ماأحد ٍ مثل قلبي خسر .. لاينثوي عزمك وحيـــل الله قوي ..قاااادر يفرجها بعد ضيق وعسر
اللهم لك الحمد كما ينبغى لجلال وجهك وعظيم سلطانك
انا اسفه يا دون و الله
انا كنت بانيم البنات علشان الساعه 10 بالليل دلوقتي
انا سهرانه شويه النهارده يارب تدخلي تاني
اللهم اجعل القراءن ربيع صدورنا و يسر لي حفظه
اللهم ارزقني الاخلاص في القول و العمل
ميرسى يا نانى .....ميرسى يا دندون ربنا ميرمنيش منكم ابدا يا رافعين راسى قدام جوزى
اوعى تزعل يا دندون ...اصلى دايما متعودة انى اطنش هنا فى المنتدى فى اى سؤال بسأله بس خلاص عرفت اسأل فين شكرا يا باشا
طب بالنسبه للكيك اشتريت امبارح بتاع كدة زى الفازلين لونه ابيض اسمه محسن كيك ده ينفع للعيش ؟ واحط للكيك منه اد ايه ؟ واحط بيكنج بودر ولا لأ؟
معلش استحملونى واحدة خيبانه لسه بتبتدى تتعلم
مساء الخير عليكم جميعاً وتحيه خاصة إلى الأخت don على مجهودها الجميل مبروك على الجزء الثالث أنا بحب جدا المنتدى وادخل كثيرا فى قسم المطبخ لأنى غاويه طبخ وعجبنى جدا ملف الأكلات المصرية فكرته جميله قوى اتمنى انى اكون صديقه ليكم جميعا واتمنى اشارك فى بعض الوجبات ياريت تقبلونى
وخاصة بقرب شهر رمضان المبارك اعادة الله عليكم وعلى امة المسلمين جميعاً بالخير واليمن والبركات
واحب اضيف جزء لأكلة الكوارع لـنانى 5
ممكن بعد ماتخد الكوارع غلوه ونضع فى الحلة قطعة الزبد نضع حوالى 10 فصوص ثوم مهروس حتى تصفر ثم نضع الكوارع ونقلبها قليلاً ثم نضع حوالى 2 كوب عصير طماطم ونتركها حتى تتسبك ثم نضيف الماء والمستكه وورق اللورا والحبهان ارجو ان تعجبكم الطريقة ولكم جميعاً تحياتى

الساعة الآن 07:46 .