don
don
نبتدى نعد بقى فااااااااااااااضل 6 ايااااااااام اىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى
نبتدى نعد بقى فااااااااااااااضل 6...
برجاء عدم وضع اى مشاركات جديدة فى هذا الجزء لقد تم فتح الجزء الخامس الجديد وهذا هو اللينك

:26: :26: :26:

ملف الآكلات المصرية الشامل(الجزء الخامس) للمبتدآت الحلوات
Amarige
Amarige
don don :
طاجن الارز بالفراخ او اللحمة فرخة مسلوقة أو نص كيلو لحمة مسلوقة – كوب أرز – كوب شوربة ( مرقة ) – كوب حليب – 2 معلقة زبدة – ملح - فلفل الطريقة بعد ما تسلقى الفرخة شيلى منها العضم والجلد و قطعيها قطع متوسطة ضعى كوب الشوربة على كوب الحليب و الملح و الفلفل واخلطيهم هاتى طاجن فرن وادهنية بمعلقة زبدة وبعدين حطى الارز فى الطاجن بعد ما تغسلى الارز طبعا وحطى الفراخ او اللحمة على الارز صبى فوقهم خليط الشوربة بالحليب دخليهم الفرن متوسط الحرارة لحد ما يقرب من السوى تروحى وضعة على الوش معلقة الزبدة التانية وتدخلية الفرن لحد ما يكمل سوى و يحمر و بالهنا والشفا
طاجن الارز بالفراخ او اللحمة فرخة مسلوقة أو نص كيلو لحمة مسلوقة – كوب أرز – كوب شوربة ( مرقة )...
من فضلك حبيبة البى دون

بالنسبة للطاجن

نغطية بفويل؟؟؟
don
don
من فضلك حبيبة البى دون بالنسبة للطاجن نغطية بفويل؟؟؟
من فضلك حبيبة البى دون بالنسبة للطاجن نغطية بفويل؟؟؟
اهلا بيكى معانا يا Amarige وكل عام وانتى بخير ورمضان كريم عليكى انا مبسوطة لسؤالك ولمشاركتك معانا نورتينا شوفى يا ست الكل انا بفضل اغطى الاكل اللى فى الفرن فعلا بورقة فويل فلى الاول علشان مايتحمرش قبل ما يستوى
فى الاكله بتاعتنا دى غطى الطاجن بورقة فويل لحد الخطوة قبل الاخيرة يعنى لحد مايقرب يستوى وبعد كدة تروحى شايلة الورقةخالص و وضعة معلقة الزبدة وتسبيها مكشوفة لحد الزبدة حتسيح والوش حيحمر وبالف هنا وشفا وتسلم ايديكى مقدما
Amarige
Amarige
don don :
ملف الآكلات المصرية الشامل (الجزء الثالث)للمبتدآت الحلوات
ملف الآكلات المصرية الشامل (الجزء الثالث)للمبتدآت الحلوات
تسلمى حبيبة البى على ردك و كل عام و انت بكل خير و صحة و عافية
don
don
كل سنة وانتى طيبة يا أحلى شيف don فى الدنيا أنا داخلة لقيت عيد ميلادك وأنا ولا دريانة :) //smilies.sofrayt.com/fsc/cake.gif[/img]
كل سنة وانتى طيبة يا أحلى شيف don فى الدنيا أنا داخلة لقيت عيد ميلادك وأنا ولا دريانة...
تسلمى يا Amarige وبالف هنا وشفا