شهودي2006
شهودي2006
ماشاء الله الفستان والقبعة روووعة ونااااعم حده اختيار حلو وموفق
ماشاء الله الفستان والقبعة روووعة ونااااعم حده اختيار حلو وموفق
يسلمو ياعسل
عاشقة التريكو
ياقلبي عشوقه الله يسعدك دنيا واخره دائما سباقه لمساعدت النات ولا تقصرين مع الجميع احبك فى الله اللهيوفقك يالغلا شوفى عشوقه انا فهمت عليك وراح اطبق طريقتك وان شاء الله يكون مضبوط بس حبيت اسئلك البدايه راح يكون الصدر الدائرى سلسله وبعدين عواميد وبعدها المروحه كذا صح او لا الله لايحرمنى منك
ياقلبي عشوقه الله يسعدك دنيا واخره دائما سباقه لمساعدت النات ولا تقصرين مع الجميع احبك فى الله...

جزاك الله خيرا اختى شهودى على الدعوات الطيبة ولك مثلها يارب
وانا احبكم جميعا فى الله ربنا يديم الاخوة والمحبة فى الله

والله انا بسعد جداااااا لما الاقى نفسى ساعدت حد ولو بشئ بسيط

وكلنا اخوات بنحتاج وبنساعد بعض

بالنسبة للبداية تعملى سلاسل على حسب المقاس المطلوب وشكل الفستان الرقبة واسعة ماتحتاج فتحة من الظهر

ولو حابة تعملى فتحة اقسمى المراوح فى الخلف على جزئين

طيب لو كان الشغل مغلق

عدد مراوح البداية هم (الاكمام 5×2+الامام والخلف 7×2)=24 مروحة بين كل مروحة والتانية نترك 4سلاسل

كدة حيكون 24سلسلة +24×4(السلاسل بين المراوح)=120سلسلة للبداية

وبكدة نعرف ان عدد سلاسل البداية على مضاعفات ال5

لو الخيط تخين ممكن تنقصى مروحتين واحدة من الامام والتانية من الخلف يعنى تنقصى 10 سلاسل ويصبح عندك 110 سلسلة وهكذا وبنفس الطريقة للتزويد للمقاسات الكبيرة سواء للكم او البودى للفستان

ممكن فى البداية تشتغلى عمود وتتركى سلسلتين من تحت وهكذا ودة مكان تركيب شريط الساتان بعدين

وفى السطر التانى تعملى مروحة على عمود وتتركى عمود وتعملى مروحة وهكذا

والمراوح بالطريقة اللى شرحتها فوق

اتمنى شرحى يكون واضح

وموفقة فى شغله يارب
شهودي2006
شهودي2006
ما شاء الله ذوقك يجنن ان شاء الله تفرجينا عليه لما تخلصيه
ما شاء الله ذوقك يجنن ان شاء الله تفرجينا عليه لما تخلصيه
يسلمو احلى فراوله

الله يعطيك العافيه
ان شاء الله اذا عملته راح اوريكم شغلى
شهودي2006
شهودي2006
[CENTER]جزاك الله خيرا اختى شهودى على الدعوات الطيبة ولك مثلها يارب وانا احبكم جميعا فى الله ربنا يديم الاخوة والمحبة فى الله والله انا بسعد جداااااا لما الاقى نفسى ساعدت حد ولو بشئ بسيط وكلنا اخوات بنحتاج وبنساعد بعض بالنسبة للبداية تعملى سلاسل على حسب المقاس المطلوب وشكل الفستان الرقبة واسعة ماتحتاج فتحة من الظهر ولو حابة تعملى فتحة اقسمى المراوح فى الخلف على جزئين طيب لو كان الشغل مغلق عدد مراوح البداية هم (الاكمام 5×2+الامام والخلف 7×2)=24 مروحة بين كل مروحة والتانية نترك 4سلاسل كدة حيكون 24سلسلة +24×4(السلاسل بين المراوح)=120سلسلة للبداية وبكدة نعرف ان عدد سلاسل البداية على مضاعفات ال5 لو الخيط تخين ممكن تنقصى مروحتين واحدة من الامام والتانية من الخلف يعنى تنقصى 10 سلاسل ويصبح عندك 110 سلسلة وهكذا وبنفس الطريقة للتزويد للمقاسات الكبيرة سواء للكم او البودى للفستان ممكن فى البداية تشتغلى عمود وتتركى سلسلتين من تحت وهكذا ودة مكان تركيب شريط الساتان بعدين وفى السطر التانى تعملى مروحة على عمود وتتركى عمود وتعملى مروحة وهكذا والمراوح بالطريقة اللى شرحتها فوق اتمنى شرحى يكون واضح وموفقة فى شغله يارب
[CENTER]جزاك الله خيرا اختى شهودى على الدعوات الطيبة ولك مثلها يارب وانا احبكم جميعا فى الله...
يقلبي عشوقه الله يجزاك الجنه على تعبك معايا
وان شاء الله راح ابدا فيه هاليومين وماستغنى عنك ياعسل
عاشقة التريكو
موفقة فى شغله يارب
اى استفسار اكتبيه وانا حرجع للموضوع وارد عليك