وانا بعداسوي في الدجاج المتبل ومع بطاطس وذرة وجزر وفطر وليمون وبصل واحطها بالكيس ساعة ونص بتطلع طيبة مرة
رب لا تذرني فردا وأنت خير الوارثين
اللهم هب لي من لدنك الذرية الصالحة

«« لا إلـه إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين »»

اتشوق لسماع كلمة ماما من طفل لي انتظرتة اكثر من 12 سنة ياربي لا تحرمني وكل محروم
حلوه للدجاج مع البطاط والبصل

اعتذر عن الرد على الخاص والعام لظروف طارئة دعواتكم لي بالفرج والله يبعد عنكم كل كرب
اخواتي ..
don
ام شهد
ام دحومي الحلو
ماكو اسامي
بنت الحرية ملاك

جزاكن الله خيرا على الرد السريع على سؤالي وشجعتوني استخدم الاكياس
اقتباس مشاركة  (don)
jeela السلام عليكم انا بستخدم اكياس لوك هى كويسة جدا بعمل فيها الدجاج و اللحمة و الدجاج بالخضار
تجهزى الخضار وتقطعية كلا حسب نوعه او كيس خضار جاهز مجمد وتجيبى الفرخة تتبليها كويس بالبصل والملح والفلفل والبهارات وليمون وتدعكيها كويس وتحطيها فى الكيس ومعاها الخضار وتقفلى الكيس بالرباط بتاعة وتخرمية بالشوكة كام خرم وتدخليها الفرن حوالى ساعة ونص بتستوى وبتطلع طعمها جميل وممكن بعد ما تستوى تقطعى الكيس من فوق الفرخة وتدخليها تانى 5 دقايق حتحمر وتبقى جميلة وبالهنا والشفا وممكن تحطى بطاطس مكعبات كبيرة شوية بدل الخضار وممكن تحطى لحمة قطع بدل الفرخة ولو اى استفسار انا جاهزة
وممكن تحطى فيها سمكة بالليمون والكسبرة الخضراء وفصين توم ومعلقتين زيت وبتبقى جميلة
وعليكم السلام اختي .. حبيت اعرف هل حصل جربت الاكياس مع المايكرويف ؟
jeela لا والله حبيبتى انا استخدمتها فى الفرن العادى والفرن الكهرباء وفى التوستر فقط

الساعة الآن 02:55 .