يا صباح الفل والله مش عارفة اشكركم ازاى على افكاركو الحلوة هههههههه
سمسمة والله احاول انيمه خفيف حيبقى احسن والله
ام يا سمين بجد فكرة الزبادى بس دى تحفة عشان كده كمان يبقى رجيم .. ميرسى يا قمر
ام ابيها ممكن يا حبيبتى طلب بثيط بثيط بثيط تأجلى معاد الولادة يومين بس من 25 يبقى 27/10 عشان يبقى تاريخ ميلاد البيبى زييى .. اوكى حاولى واتكلمى معاه او معاها فى الموضوع ده
انا يا مسلمة اللى جوزى المفترى عامل اعتصام ضد الفول والبيض والجبنة ( ميرسى على تهدية النفوس )

نودىحبيبتى حجرب بقى اللى قلتيه ان شاء الله ومتنسينيش فى موضوع الرايب يا قمر

ربنا لا تؤاخذنا ان نسينا او اخطانا
اللهم استرنى فوق الأرض وتحت الأرض ويوم العرض عليك
آمين
يا اهلا يا منمن، طيب يا ستي و ده اسمه كلام برضه؟؟؟ و هل يفتى و مالك في المدينة؟؟ بقى نبقى في مطبخ دون و توصيني برضه عالرايب!!!! >>>>> الهروب الكبيييييييييييير!!!! (متقلقيش فاكراكي يا منى و حاجيلك بالخبر اليقين اول ما اتيقن انا!!)
يا رب لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك و عظيم سلطانك

اللهم اغفر لي و لوالدي و للمؤمنين و المؤمنات يوم يقوم الحساب

اللهم احفظني و زوجي وولدي من كل سوء

أنا بامسي عليكم احلى تماسي قبل ما تطيروا على المطابخ وتجهزو الفطار

أنا مصري بناني من بنى

هرمَ الدهر الذي أعيا الفنا

وقفة الأهرام فيما بيننا
...

لصلوف الدهر وقفتي أنا

في دفاعي وجهادي للبلاد

لا أميل لا أمل لا ألين

لكِ يا مصر السلامة

وسلاما يا بلادي
يا رواء أنا لسه شايفه أكله فى التليفزيون يمكن تفيدك بس بصراحه أنا ما اعرفش حلوة ولا لأ طبعا بس أعتقد انها تنفع للسحور لأن فيها فول و فى نفس الوقت مش فول تقليدى المهم يا رب تنفعك
شوفى يا سيتى تجيبى طاسه غويطه شويه و تسخنيها و تحطى فيها شويه زيت زيتون و لما يسخن تحطى شويه حبه البركه و لما ريحتها تطلع تحطى بصل مبشور و يقلب على نار متوسطه لحد ما البصل يبقى شفاف لحد كدة ماشى؟
بعدها تقومى جايبه حمص ( اللى هو بتاع حمص الشام ) و تكونى نقعاة فى الميه لمدة يوم و طبعا تصفيه من الميه و تحطيه على البصل و تقلبى و بعدها حطى الفول و قلبى و بعدها حطى طماطم متقطعه مكعبات صغيرة و فلفل حار واحد بس و تقلبى و طبعا الطماطم هتنزل ميه و تعمل صوص كدة
بعدها تقومى حاطه كركم و بابريكا و سكر بنى و معجون تمر هندى كل حاجه منهم معلقه و فى الآخر حطى ملح و فلفل و قلبيه كويس و يقدم مع وضع كسبرة خضرا على الوش
مش عارفه انا حاسه انه زحمه شويه مش كدة؟ عامه يا رب يفيدك

شكرا يا مسلمة جزاك الله كل خير
هو فعلا زحمة شوية بس ربنا يكرمك على محاولة المساعدة
و شكرا لكل واحدة ردت علي

الساعة الآن 05:09 .