اقتباس مشاركة  (الزوجة رقم 13)
أنا استفدت كتيير من الملفات و الوصفات و خصوصا انى فاشلة بالوراثة فى المطبخ ماما من أحسن 3 ستات فى مصر بيطلعوا الكيكة ناحية عالية و ناحية و طية و تتهم البوتجاز انه بايظ و لما غيرنا البوتجاز قالت الارض بتاعة المطبخ مش مستوية
علشان كده انا قولت مبدهاش لازم اتغير خصوصا فرحى بع شهرين او 3 بالكتير عقبال كل البنات
و كمان نصى الحلو انف مش بيعجبه العجب و انا كمان مدلعاه قوى اصلى خايبة
لو طلبت طريقة شوربة الجمبرى
ابقى طماعة و لا معنديش دم
حرام عليكى تتهمى ماما الاتهام دة ؟؟؟؟ طب هى زنبها اية ؟؟؟ الكيكة هى اللى مش عجباها الاوضاع و ببتعوج وتاخد جنب تبقى ماما مالها بقى ؟؟؟لية تحرجوها وتقولوا ان هى اللى مش عارفة ؟؟مايمكن كمان الصينية معووجة ؟؟وبعدين المثل بيقول الواطى بيفضل طول عمرة واطى ..يبقى الكيكة حتعلى ازاى بقى ؟؟؟؟بالراحة على ماما شوية ...اما نصك الحلو اللى مش عاجبة العجب ما ان شالله ما ...... هو حيبتدى من اولها ؟؟؟؟
وبالنسبة للشوربة حاضر من عنيا وفعلا انتى داخلة على طمع ......
05-08-1426 هـ, 12:02 مساءً
 
الزوجة رقم 13
عضوة
يا هبهوبتى انتى مختيش بالك ان اليخت وصل ؟؟؟ جه لحد عندنا هو مش يخت قوى بس واضح انه اوسع
05-08-1426 هـ, 12:05 مساءً
 
فتة الفول النابت

شوربة فول نابت
1/2 راس ثوم
2 معلقة كبيرة خل
عيش ناشف -سمنة
الطريقة
شيلى الفول من الشوربة على جنب
قطعى العيش قطع صغيرة ثم صبى علية شوربة الفول
النابت السخنة لحد ما العيش يتشرب غطية بغطاء حلة
لمدة 5 دقائق ضعى طبقة من الفول فوق العيش
اقدحى السمنة وحمرى فيها الثوم وبعدين
ضعى الخل لحد ما يغلى ثم ضعية على الفتة
وبالهنا والشفا
05-08-1426 هـ, 12:12 مساءً
 
ياصباح الفول النابت
سؤال متخلف شويه هو الفول النابت ده بنشتريه كده ولا هو الفول العادي ولا الاخضر
05-08-1426 هـ, 12:42 مساءً
 
دنيا يا حلوه مبروك على الجزء الخامس وعقبال المليون معلش هي متاخره شويه
بس انشغلت في تجهيز المدرسه للاستاذ الصغير وكمان قلت اتلم شويه واكمل رجيمي علشان اخلص بقى لاني كل ما ادخل الصفحه عندك بطلع اخرب الرجيم


وحشتوني كلكم جدا في الفتره دي بس كنت بنقرا اخباركم بسرعه بسرعه واطمن عليكم
05-08-1426 هـ, 04:15 مساءً
 


الساعة الآن 09:25 .