صباح الفل عليكم

دندون انا عملت امبارح ترنشات السمك بالصلصة بتاعتك وكانت جميله فعلا انا كمان من محبى السمك ياريت كل الأنواع انا بحب اجرب كل طرقه انا بعمله مرتين فى الأسبوع ومتخصصه فى المشوى وسمك صينيه بالليمون والخضار وسمك بياض بالصلصه وفيه كمان السمك البربونى بيبقى جميل والسمبيط بكل الطرق وعملت كمان امبارح كابوريا وسمك مكرونه
بس فعلا نفسى اعمل السمبيط الصغير المحشى جابته مره منى عامر ولحقتش اكتب وطبعا انتى عارفه ان اعراض الزهايمر بدأ عندى من بدرى فلو عندك طريقته اكون متشكررررررررررررة
اقتباس مشاركة  (don)
Amarigeحبيبتى وانتى طيبة وبخير يارب بالنسبة للسوبيا احنا مش بنعملها بلبن جوز الهند ...وهى مكتوبة برضه فى الملف ولو عايزة اطلعها وارسلهالك على الخاص قوليلى لكن فية اكلات تانية بعملها بلبن جوز الهند حاضر اكتبهملك ..والله انا عندى من قبل رمضان علبتين فى المطبخ يسمعوا حسك عمالين يقولوا اعملينا بقى وانتى دلوقتى فكرتينى بيهم

حبيبتى
فهماك 100%%
عندى طريقة السوبيا من ملفاتك
لكن المشكلة لا يوجد عندنا ريحة جوز الهند
فكنت عايزة استخدم اللبن كبديل
كنت بفكر مثلا ثمن كوب لبن جوز هند على كمية كبيرة من اللبن العادى و اضيف سكر و فانيليا و اضرب فى الخلاط
عايزة رايك يا دون
انا داهلة اسلم عليكم واشوف الاخبار ايه
انا كمان باموت في السمك يا دون تسلم ايدك وجزاكي الله خيرا
طيب ممكن اي وصفات لسمك التونة وسمك السلامون
صباح الخير يا بنات،،
ازيكوا عاملين اية

على فكرة دون بتعتزرلكوا على انها مش ها تدخل النهاردة لانها تعبانة عندها انفلوانزا شديدة ربنا يشفيها يا رب..

************MoOnty**********

دجاج محشى بحشوة جديدة
فرخة صغيرة (كيلو)او (كيلو الاربع)
ربع كيلو مشروم
بصلة كبيرة مفرومة
معلقة صلصة كبيرة
لبابة رغيف عيش فينو
معلقة بقدونس مفرى
بيضة مضروبة
ملح وفلفل
الطريقة
اخلطى كل المقادير مع بعض