دة انا فكراكى اجازة يا ام ياسمين ؟؟؟؟ ماشفتكيش دخلتى ولا شفتى موتى وهى بتزغط شادن هاتى ياسمين لومتى وهى حتاكلهالك ماتقلقيش وحتوديها للدكتورة شوشو كانلونى دى تبع موتى ( طيب يا موتى بتضحكى)
بصى يا ام ياسمين اشهر كلمة فى الريجيم ( حبتدى بكرة) بس بكرة هو اللى مبيجيش

مين جاب سيرة الجلاش بالجبة هو فاتنى ولا ايه؟ فى صفحه كام دا قولى لانى باعشق الجبنة واى اكله بيها
وبرضو اكيد هابدأ رجيم بكره ( بس بكره اللى مبيجيش)يا ام ياسمين بس ادعولى يجى
ازيكم يا جماعه السلام عليكم دون ليا عندك سؤال مش عارفه ليه البفتيك او الاسكلوبانيه مبيظبطش معايا يعني البقسماط بيفرول ورغم اني بنقعه في بصل وملح وبرضه مبيستويش كويس بالرغم من اني جيباه بتلو هل عندك نصيحه لبفتيك مظبوطادعولي يا جماعه بالتوفيق انا وزوجي واولادي احتاج لدعائكم

شكرا
مستنياكي يا دون
ENNACATحسبي الله ونعم الوكيل

مصر وبس
انا حطبق البسبوسة بس المشكلة معرفش انزل الصور والا كنت ارسلت لكم كل تطبيقاتي

سلام
اللهم ان لك صفوة من الخلق تدخلهم الجنة من غير حساب ولا عقاب
فاجعل من يقرأ كلماتي هذه منهم

اقتباس مشاركة  (Enna)
ازيكم يا جماعه السلام عليكم دون ليا عندك سؤال مش عارفه ليه البفتيك او الاسكلوبانيه مبيظبطش معايا يعني البقسماط بيفرول ورغم اني بنقعه في بصل وملح وبرضه مبيستويش كويس بالرغم من اني جيباه بتلو هل عندك نصيحه لبفتيك مظبوطادعولي يا جماعه بالتوفيق انا وزوجي واولادي احتاج لدعائكم

شكرا
مستنياكي يا دون
بصى يا اينا ابقى اضربى البفتيك الاول بالشاكوش المخصوص بتاع البفتيك اضربى من الناحية اللى فيها البوز البارز كبيرة مش من الناحية التانية وبعدين اضربية من الناحيتين دى اول حاجة ويكون الزيت على النار قدح بس مش قوى يعنى اعملى تجربة الاول انك تحطى رشة بقسماط بايدك خفيفة فى الزيت اذا ما تحمرتش وطلعت فقاعات بسرعة وفضلت عايمة على الزيت يبقى استنى شوية لما الزيت يسخن اكتر تانى حاجة لما تضعية فى البيض والبقسماط ابقى اضغطى علية كويس بايدك تالت حاجة عند التحمير تكون النار وسط ولا عالية يقوم البقسماط يتحرق ومايستويش البفتيك ولا تكون واطية ان البقسماط يفك من البفتيك وبرضة ما تقلبيش البفتيك على الوش التانى الا لما الوش الاول يتحمر فاهمة قصدى ؟جربى تانى كدة وقوليلى وعلى فكرة للمعلومة ان البانية اللى بيتعمل الاول دقيق ثم بيض ثم بقسماط بيبقى عرضه ان يفك اكتر من اللى بنعمله بدون دقيق يعنى جربى اعملية ببيض ثم بقسماط فقط بدون دقيق لحد ما يظبط معاكى ومنتظرة تجربيه وتقوليلى يا اينا

الساعة الآن 03:12 .