انا عندي صانعه الايس كريم ملحق عجانه كينود اتوقع انك حطيتي خليط الايس كريم وهو دافي لازم يكون بارد مره وينخلط في صانعه الايسكريم نص ساعه يصير مثل الميلك شيك بعدها تضعينه في حافضه وتجمدينه
اقتباس مشاركة  (alraaayeqah)
انا عندي صانعه الايس كريم ملحق عجانه كينود اتوقع انك حطيتي خليط الايس كريم وهو دافي لازم يكون بارد مره وينخلط في صانعه الايسكريم نص ساعه يصير مثل الميلك شيك بعدها تضعينه في حافضه وتجمدينه
لا انا حطيته و هو بارد من الثلاجه .... مش عارفه يمكن الخليط و هو عالنار كان محتاج يتماسك اكتر ... انا بعد ما خلطت الحليب و البيض مع بعض خليته عالنار لغاية ما اتماسك شويه و خوفت اسيبه عالنار اكتر يتكتل معايا... يمكن ده السبب مش عارفه
لا اله الا الله
يمكن واذا حابه تعرفين درجه التماسك الصحيحه اذا شفتي الخليط عامل طبقه على الملعقه الخشب واعملي في وسطه خط باصبعك حيكون ثابت ما يسيح على بعض
اقتباس مشاركة  (alraaayeqah)
يمكن واذا حابه تعرفين درجه التماسك الصحيحه اذا شفتي الخليط عامل طبقه على الملعقه الخشب واعملي في وسطه خط باصبعك حيكون ثابت ما يسيح على بعض
خلاص انا هاجرب كده و اشوف لان ممكن تكون درجة التماسك هي السبب .... انا مره سيبته يتماسك لحد ما اتكتل و رميته طبعا و مره يا دوب اتماسك بسيط و ماجمد في الجهاز

شكرا ليكي يا حبيبتي و ربنا يجازيكي الجنة ... هاجربه ان شاءالله و هاقولك عالنتيجه
لا اله الا الله
امين يارب اهم شيء تحركين الخليط كل شوي وقت الطبخ وماتخليه يغلي يفور بيخرب الايس كريم

الساعة الآن 06:46 .