شوفي روزس في البدايه كنت حاطه ملف في الfavorite
وفي هالملف حطيت 4 ملفات داخله واحد للمقبلات والخفايف والثاني للاطباق الرئيسيه والثالث للحلويات والرابع للعصاير والمشروبات وكنت اخزن فيه
ومن عيوب هالطريقه ان لازم تكونين شابكه على الانترنت عشان توصلين للطريقه ومشكله ثانيه ان الصور في بعض المواضيع ما تطلع بعد فتره بسبب مواقع التحميل

ف سويت طريقه ثانيه سويت ملف وحطيت داخله ملفات صغار الي هي نفسها الي ذكرتها فوق بس هالمره صرت اخزن على الكمبيوتر وكل ما لقيت وقت نقلت الملفات لملف في word
يعني كل طبخه في ملف
وتكونين مرتبه الملفات حسب الترتيب الابجدي عشان سهولة البحث
وقبل فتره خلصت مجموعه وطبعتهم وحطيتهم في ملف الي تحطين فيه كل ورقه داخل بلاستيك شفاف عشان ما تتطعج ولا تتوصخ في المطبخ

وكل ما تجمعت عندي اطباق راح احطها في الوورد واطبعها ان شالله واضيفها على الملف
29-11-1426 هـ, 08:37 صباحاً

انا ماأعرف الا نسخ ولزق فى المستندات عشان اشوفها بمجرد فتح الكمبيوتر بدون اتصال
لأنى احياناً اكون مستعجله وابغى اتأكد من طبخه بدون انترنت
29-11-1426 هـ, 03:09 مساءً

وأنا طريقتي غييير انا انسخ وألصق ،الحلا لوحده والمالح لوحده وهكذا..وبعدين وقت فراغي اجلس ارتب وأنظم الكلام واستبدل كلام السواليف في بعض الطبخات للغة عربية وانسقه على قد ما أقدر وبعدين اطبعه واسوي له غلاف ثم أوديه للمكتبه يعمل له سلك فيكون كتاب، وكذا ينحفظ عندي وأرجع له أي وقت وكتبي الطبخ تكون مميزة .........
29-11-1426 هـ, 08:48 مساءً

السلام عليكم
والله انا في الوورد فاتحهملف للأطباق الساخنه وثاتي للحلويات وثالث للمعجنات ورابع للسلطات وخامس للمشروبات
ولما اجي اطبق وصفه اطبعها وإذا اعجبتني اخليها في الكمبيوتر وإذا ما اعجبتني امسحها من الوورد وبس وبصراحه صارت كثير الصفحات لكن كل فتره امر وامسح اللي ما عجبني واكون ناسخته من حواء في عجله
30-11-1426 هـ, 07:01 صباحاً

روزس ليه تتلخبط......؟؟ لا خالص
بس هى فى مشكله انا متلا ببقى مش فاكره اسم الوصفه بالظبط عشان اجيبها
وعموما يا روزس انا سالت السؤال ده من قبل ويظهر اننا كلنا محتاسين والحلول عباره عن اجتهاد
ويظل طبع الوصفات على قمه الحلول
عايزه اسالكم بقى هل بتشوفوا كل الوصفات؟ ولا مش دايما
يعنى الوصفات القديمه قوى كلها اتشافت؟؟
بصراحه انا تقريبا ما اعرفش عنها حاجه ومحرك البحث لا يعمل بكفاءه معظم الوقت لذلك تقريبا عمرى ما طبقت وصفه من 2001 متلا
30-11-1426 هـ, 10:50 صباحاً

الساعة الآن 08:05 .