هههههههههه اى و الله يا دون انا فعلا عايزة نجدة
بصى يا ستى
انا المقادير اللى عندى باكو بسكويت 24 قطعة او 100 جم مع قالب زبدة 100 جم
ايو وزن باكو بسكويت مارى لانى انا هنا ماعنديش بسكويت مارى
و للسهولة ممكن تقوليلى يا ساسا
الفتاة الشامية بحالها عندنا اية النور دة كله بس مليش دعوة انا مش حعلق الا لما الصور تظهر ..ضرورى تعدليها علشان نشوفها بس تسلم ايديكى مقدما وكلك زوق والله

وانتى كمان وحشتينا يا زئردة والله بالنسبة للنستلة اوعى يكون تبع المقاطعة برضه يا زئردة هو النستلة البودرة فعلا بيتباع هنا برضه بس مجربتوش .
لو حلو زى ماصحبتك بتقول خلاص اجربه بس المهم made in ? اية ؟لان مفيش لبن بودرة مصرى خالص على ما اعتقد

MISS_CHEF حمد الله على السلامة واجازة سعيدة و تسلمى يارب

اهلا يا ساسا بالنسبة للبسكوت بعد ماتكسرية وتطحنية لازم لازم لازم تخلطيهم كويس قوى قوى مع الزبدة لما تحسى ان البسكوت كله مبلول ومتشبع وبيبقى فعلا عامل زى رمل البحر تروحى حطاة فى الصينية وكبساة وضغطاة كويس قوى قوى بايدك يعنى من الاخر تخدميه صح وهو بيتعجن مع الزبدة وتخدمية صح وهو بيتبطط وبيضغط فى الصينية وتتفرشية كويس فى الصينية يعنى العملية تعمليها بالراحة وبأتقان وبعدين تحطية فى الفريزر لمدة ساعة كامله
وعلى فكرة ياساسا ممكن تبطنى الصينية الاول بورقة زبدة او ورقة فويل بس بشرط يكون الورق طالع لبرة علشان لما تخلصى خالص الصينية وتيجى تاكلوها تسحبى الحاجة الحلوة من الصينية من الورق تشديه لفوق تقوم كلها طالعة معاكى مظبوطة جربى كمان مرة وقوليلى

كيف مو ظاهرين أنا حملتهم على عالم حواء و ظاهرين عندي بكل وضوح ياريت تجربي مرة تانية

و ما بعرف إذا البقية ظاهرين عندهم و لا لأ
الله يسعددددك دايم يا دون
داأنت زي العسل والله
ويعلم الله قد ايش أكن لك كل الحب والأحتراااام
معليش عارفة أني مقصرررة بس خلالالاص من اليووم بأصير تلميذذذذة مواظبة ياأبلتي o.k

بالنسبة للمكرونة زي ما قلت يالغاليييية أنا حاطة جبن موزاريللا ورشيت قبلها شوووي بقسمااااط ( ما عمررري فكرت أحط بيضة بس حأجربها إن شاء الله بطريقتككككك وأقولك رأيي مع أني متأكدددة أنها بتطلععع تحففففففة ما يحتاااج لها كلالالالالام )

وعن الحليب تصدقي أنا كمااان محتااارة أولادي ما يحبووووا إلا نيدو حتى أحياااناً أبغى أغير يلاحظوا طعمه متغير فما يشربوووه بس أنا فهمتهم وكلهم قالوا لي خلالالالاص ياماما لازم نقاطع نيدو وكل الماركات الدنماركية نصرة لنبينا وحبيبنا محمددددددد عليه الصلاة والسلام )
تصدقي تفاجأنا أن معظم الصناااعات اللي كنا نتوقعها سعودية طلعت صناااعة دانماركية وخاااصة أن الأطفال يحبوها عندي في البيت
متعودين على جبنة وقشطة بوك , وعصير سن توب وحليب نيدو ... حليب السعودية كماااان طلع دانماااركي " قمة النصب ياربي حليب سعودية ودانماركي ^_^
الله يعينننا وإياكممم عالمقاطععععة بس ...

الساعة الآن 02:51 .