هو بصراحة ما ندهش على ام العلاء لوحدها ده نده عليا انا كمان
و الله جريتي ريقي على الصبح
تسلم ايدك يا دندون و جعله الله في ميزان حسناتك
بس انا عندي سؤال انت ما بتسلقيش الرز شوية قبل الحشو؟ اصل ماما بتسلقه في شوية ماء صغيرين اوي علشان يستوي جوة الحمامة بعد كدة و لا ايه؟
ونده عليااااااااااااااااااااااااا انااااااااا كمان
هتصدقى يا دون ولا مش هتصدقى
مش عارفه
بس انا كنت عايزه اقلك اعملى لنا الحمام المحشى وقلت يا بت لايميها بقى
سبحان الله
تسلم ايديك
بس عايزه اسالك بقى هو انتى بتعملى ايه مخليه الحمامه مستطيله كده
عارفه يا دون انا والله مش خايبه بس مش بدخل المطبخ كتير
بالنسبه للفراخ ايوه يعنى بصى انتى سلقتى الحمام اهوه وحمرتيه فقصدى بقى بتحمريه ازاى فى ايه وكميه الزيت متلا او السمن عشان يطلع لونه كده؟ للانى لما بسلق الفرخه بطلعها واسيبها تبرد شويه وبعدين احطها فى الزيت فبتتهرى منى وببقى مش عارفه اعملها ايه وبتطرطشنى زيت وكده
سمونى هبه المحتاسه بقى وخلاص
لاتنكسر .. ماأحد ٍ مثل قلبي خسر .. لاينثوي عزمك وحيـــل الله قوي ..قاااادر يفرجها بعد ضيق وعسر
اللهم لك الحمد كما ينبغى لجلال وجهك وعظيم سلطانك
صباح الفل يا دوندون
انا بصراحة رفيعة و نفسي مسدودة على طول بس كل اما اشوف اكلك ما شاء الله نفسي بتتفتح و ابقى نفسي اكل اوي
اصل اكلك يفتح النفس
ربنا يكرمك و يجازيكي الف خير
http://forum.hawaaworld.com/showthread.php?t=403801

بصى يا دون اوركيديا بتقول ايه هنا الفكره حلوه اوى انا بس مستنياها تيجى اعرف منها اكتر
لاتنكسر .. ماأحد ٍ مثل قلبي خسر .. لاينثوي عزمك وحيـــل الله قوي ..قاااادر يفرجها بعد ضيق وعسر
اللهم لك الحمد كما ينبغى لجلال وجهك وعظيم سلطانك
يا صباح الجمال عليكم كلكم والله لولا ان احنا اكلنا الحمام كنت بوسته انه دخل كل حبايبى الصفحة مع بعض
رواء الاول ازلى عمورتى وابو حميد اصل مينفعش الكلام قبل ما اسلم بالنسبة للخلطة زى ما انتى شايفة باخد من الطبق بتاع الخلطة وبحشى على طول من غير ما اعمل اى حاجة فى الارز وبيستوى والله وبيبقى فى منتهى الجمال حتى لو تاخدى بالك من الصورة اللى انا فاتحة فيها الحمامة وخلاص جاهزة للاكل شوفى فيها الارز مستوى تماما كل الحكاية يا رواء انك ماتمليش الحمامة قوى لان الارز بينفش جدا ودة اللى بيخلى شوية منه ميستويش
وعلى فكرة انا كنت مصورة صور تانية بس للاسف مش راضيين يتحملوا علشان كبار بالرغم انى صغرتهم جدا
طيب بصى يا رواء فية صورة بوريكى ازاى بتدوسى على الحمامة علشان تنزلى الارز الزيادة منها بس المشكله ان ايدى باينة فيها قوى ححاول ادارى ايديا باى لون وحنزلك دلوقتى الصورة

الساعة الآن 01:39 .