خيانه عشرة عمر

الأسرة والمجتمع

سلام عليكم اخوات احكى لكم مشكلتى التى مر لها سنه وانا مش قادرة انسي وياريت الكل يشارك فى موضوعى. الان المشكله هى انا وزوجى متحابين متفاهمين عشرة عمر. 20 سنه فى سعادة واستقرار وصبر وتضحيات من الجانبين بااختصار كل شى جميل وكويس بعت دهبى التى ورته من الوالد الله يرحمه لازمات الحياة عايشين فى شقه شعبيه صغيرة عيالى بالجامعه. ---سوى زوجى عمل فى بلد عربى واصبح يتردد فى هدا البلد بحجه الشغل ولما نسأله عن الفائدة يقول خسران ---وانه باايحسن من مستوانا المعيشى وعندى ثقه مالها حدود له وكترت سفرياته وكلما نكلمه يقنعنى ويقول بانشوف شغل اخر.-- مربح وانا اصدقه ولغايه ما اكتشفت انه خطب وحدة عمرها30 مطلقه واعطاها شبكه غاليه وبايسوى شقه تمليك كبير ة لها ونحن وضعنا_المادى تعبان الحمدلله واجهته وخيرته وقال معاد ابغاها البنت المهم طبعا انصدمت وزعلت زعل مايعلمه الا الله وطرته من البيت واحيانا ندخله لاننى نرثى له وسساعه نطردة وعشت ايام صعبه جدا. فى نفس الوقت هو. طبعا مامعاه شى لكن هو مجهز صفقات ناجحه ومربحه جدا. على امل تنفيدها وبسرعه مربحه لكن سبحان الله كلها وقفت هدا من بعد ماكشفته بشهرين وانطرد من الشعل واى شى فيه شغل وقف واصبح عاطل واصبح فى حاله انهيار من الديون تطالبه. وانا بيدى نوقف حياته لكن قلت اسيبها لله خائفه من ضميرى اتعذب واصبح يااخوات. منهار جدا بسبب الديون اللهم لاشماته. شفتو كيف انا صابرة ومضحيه والنهايه هدا الجزاء المشكله االى الان وانا مش ناسيه وانا من اول اقول فى نفسي مجرد التفكير لو سواها معاد ابغاة وانا فعلا ما ارضى الخداع والكدب هو يبغى يزوج من وراى وبايحطنى فى الامر الواقع المهم الان احب اقول انا خلاص اصبح عييالى هم حياتى واما هو مجرد ديكور وتعاملنى له تمتيل مس زى اول عفويه وصدق وحنيه والان ماعاد يهمنى ابدا ولو اى شى صابه مايتاتر على. احب ارائكم ايش تفسرون الرجاله بعد العشرة تنصدمين من شخص هو كل حياتك. احب اقول لاى وحدة طالبى بحقوقك ولاتتنازلى عن اى شى لانه الرجال فى لحضه ينسى كل شى وسلامتكم. وانا اشوف اى راجل يفكر يزوج ادا مابينه وبين زوجته شى اشوفه انه مايستاهلها وانا نفكر انى نطلق منه لانه خرج من قلبى اخوات احب اقولكم. وانصحونى لما كشفته بسرعه قال معاد ابغاها لانننى هددته قلت له اختار وانا بافضحك عند اصحابك وهو زوجى يخاف من السمعه طبعا سمعته باتقولون شرع الله ايوة لكن لما تكون اسرة سعيدة والكل يشهد هدا يدل انه راجل اتخبل فى عقله. الشى التانى حالته الماديه تعبانه المهم الله يكافيه والحمدلله هدا اعطتنى. قوت شخصيتى بعد ماكنت خلاص فى حاله انهيار والفضل لله سبحانه وتعالى والله. ربنا ماينسى عبدة ابدا لانننى صادقه معاة والكدب زوجى معجون بالكدب وهدا الدى كشفته فيه الكدب المرتب
22
3K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

abraar@
abraar@
الله يفرج همك
حياتي فلة
حياتي فلة
الله يفرج همك
الله يفرج همك
يارب ولكل اخت
فجر 2015
فجر 2015
الله يعينك ويصلح شأنك
نسرين 3
نسرين 3
والله كلهم كذابين وخونه وجاحدين للمعروف
ماعليك الا من نفسك نفسك نفسك ثم اولادك
misslovemaria
misslovemaria
الله يعينك بس امانه لا تزعلي اي راجل بيمر ب نزوه ف حياتو مهنا كان ده حبيبك و عشرت عمرك و ابو ولادك عديهالو و المسامح كريم