انا لست ضد خول الاجانب بصفه عامه ولكن في هذا الوقت بالذات اعتقد مو في مصلحة المواطن السعودي لان الاجنبي سياخذ الاسهم بالرخيص واحنا يالسعوديين اخذناها بالغالي
23-02-1427 هـ, 02:28 مساءً

الله يكون بعونا جميعا وشوفو رايي والله ماانا بايعه اسهيماتي وخليها تتخلل الابراس المال على الاقل اللي قاهرني ان الحسابه تحسب علي بالبنك العموله للتداول وكل شهر يرسلون لي مدين بس ولايهم اما حياة تسر الصديق واما ممات يغيظ العدا والله احنا كنا في حرب وانا من المعارضين على دخول الاجانب وبعدين بجد والله قهر يدخلون يوم صارت الاسعار محطمه واحنا خسرانين لاتبيعون وان بعتوهم لاتدخلو السوق مقاطعه نعمل
23-02-1427 هـ, 04:01 مساءً

الله يستر
ننتظر الايام الجايه بفارغ الصبر عشان نشوف النتائج
صحيح ان فيه احانب داخلين من زمان بأسماء سعوديين

بس الطريقه هذي ساعدت بدخولهم اكثرررررر
24-02-1427 هـ, 05:56 صباحاً

والله الي اشوفه اننا زي الاطرش بالزفه مش عارفين راسنا من رجلينا حسبي الله وهو نعم المو لى ونعم الوكيل
24-02-1427 هـ, 03:35 مساءً

عزيزتي كاتبه الموضوع ومن يوافقها الرأي
في البدايه انقد عليكي لفظ اجانب لأننا مقيمين ولسنا اجانب والأجنبي هو غير المسمل لأنه المفروض اننا كلنا اخوه لكن المفروض شيئ وتعاملاتكم شيئ اخر
انا طوول وجودي بالسعوديه التي اعتبرها بلدي وفترة وجودي فيها منذ ولادتي الى الأن لم ار احدا يحب الأجانب كما تقولين او يفضلهم ويفضل مصلحتهم على اولاد البلد طيب ميين الي بيحبنا فجأه ويقوم بتخفيض الأسهم علشان عيوننا
وبالنسبه لخوفك من انه وجود الأجانب مش لمصلحتكم فهذا الموضوع مدروس جيدا وحتى ما تروح الفلوس الي بياخدها الأجانب لبلاد الأجانب يعين ممكن الأجنبي ياخد فلوسه هنا ويروح في الأسهم في بلده يضارب بيها
والهوامير الأجانب يا غاليه هم الي بياخدو راتبهم علشان يصرف على المستشفيات الأهليه والمستوصفات لأننا لما نذهب للولاده ولا لمستشفى حكومه او طوارئ نعامل معاملة الكفره وانه ما لكم كشف مجاني رووحو مستوصف اهلي او وقت دخول اولادناالمدراس نفس القصه حرام اولادكم يعلمو بالحكومه دخلوهم خاص وادفعو رواتبك الي اخوانكم المسلمين استكثروها عليكم
يعني ما تخافي احنا مش هوامير
مع اني في الأصل بنت بلد لأني من آل بيت الرسول صلى الله عليه وسلم ونسبي يصل الى الرسول لكن في الأخر اعامل معاملة الأجانب لأني مسجله بجنسيه مصريه
ياريت تفكرو قبل ماتكتبو اي موضوع واهتمو بمواضيع اخرى دينيه كصب جام غضبكم على الكفار واليهود
24-02-1427 هـ, 04:38 مساءً

الساعة الآن 09:53 .