Noody30
Noody30
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته

ازيك يا هبهوبة؟؟ على فكرة أنكور دانماركي اصلا و عشان كده نزلوه في المقاطعة سواء اجبان او البان او اي منتجات، لكن فيه ناس رأيهم ان المنتجات اللي بتتعمل بترخيص في مصر مش تبع المقاطعة عشان العمال اللي بياخدوا مرتباتهم من الشركات دي. اما نيدو بتبع نستله و هو انتاج سويسري و مقاطعته تبع مقاطعة المنتجات اللي دولها او مصانعها بتدعم بناء المستوطنات، لكن برضه رجع ناس يقولوا اللي بيتصنع في مصر بيكون بترخيص من الشركة الام و ذكروا نفس الاسباب اللي فاتت. انا بس حبيت اوضح لكم النقطتين و الاراء الموجودة بخصوصهم و اولا و اخيرا لكم حرية الاختيار. انا عن نفسي باستخدم اللبن الحليب و مش باستخدم البودرة نهائيا. لكن النوع التاني اللي قلتي عليه اول مرة اسمع عنه، ده متوفر في السوبر ماركت يا هبهوبة عادي؟؟
هبهوبة
هبهوبة
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته ازيك يا هبهوبة؟؟ على فكرة أنكور دانماركي اصلا و عشان كده نزلوه في المقاطعة سواء اجبان او البان او اي منتجات، لكن فيه ناس رأيهم ان المنتجات اللي بتتعمل بترخيص في مصر مش تبع المقاطعة عشان العمال اللي بياخدوا مرتباتهم من الشركات دي. اما نيدو بتبع نستله و هو انتاج سويسري و مقاطعته تبع مقاطعة المنتجات اللي دولها او مصانعها بتدعم بناء المستوطنات، لكن برضه رجع ناس يقولوا اللي بيتصنع في مصر بيكون بترخيص من الشركة الام و ذكروا نفس الاسباب اللي فاتت. انا بس حبيت اوضح لكم النقطتين و الاراء الموجودة بخصوصهم و اولا و اخيرا لكم حرية الاختيار. انا عن نفسي باستخدم اللبن الحليب و مش باستخدم البودرة نهائيا. لكن النوع التاني اللي قلتي عليه اول مرة اسمع عنه، ده متوفر في السوبر ماركت يا هبهوبة عادي؟؟
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته ازيك يا هبهوبة؟؟ على فكرة أنكور دانماركي اصلا و عشان كده...
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
أزيك نودى..
حليبنا تلاقيه عند أى سوبر ماركت كبير يا نودى ولذيذ ونفس حجم نيدو ب8 جنيه..وأنكور مش دنماركى أنكور نيوزلا ندى ودى من الحاجات اللى متضايقة أوى منها ليه ساعات بلاقيهم حطين منتجات مش دنماركى مع المقاطعة الدنماركى لازم يكون فى مصداقية فى حاجة زى كده ..طيب نيدو وقلنا عشان بتدعم اليهود لكن أنكور ليه يحطوها وهى من نيوزلاندا معرفش ؟!!!..
المهم حليبنا بالنسبة لنيدو لو قلنا نيدو 10 على 10
حليبنا أرخص و9 على10
أما أنكور فهو 11 على 10.ويمكن أكثر من 11 كمان جربيهم ح يعجبوكى أوى إن شاء الله .
أختك هبهوبة
Noody30
Noody30
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

جزاكي الله خيرا على المعلومة يا هبهوبة، انا فعلا راجعت على معلومة أنكور و فعلا هو من نيوزيلندا مش الدانمارك. معنى كده ان احنا احيانا بينضحك علينا و يحطوا في النص منتجات مش تبع المقاطعة بغرض انهم يغشونا و اكيد ده في اطار المنافسة التجارية بحيث ان المتاح ادامنا هو ده اللي ناخده. حسبي الله و نعم الوكيل. عموما انا حأدور على حليبنا يا هووبا و اجربه، شكرا يا قمر
ronii
ronii
ايه تااااااااه
كل المناقشات دي و انا مش هنا؟ :icon33: :icon33:
ما عا لينا
انا حجرب حليبنا ده لان في عجاين كتييييييييييير باللبن البودر
anyway
جزاكو اللي خير انتو الاتنين :icon28: :D :39: :39:
ps : هبهوبه الpizza اللي في التوقيع بتاديني ..اللينك لو مش عندك مانع :27:
samoha_om_ali
samoha_om_ali
النيدو فعلا سويسرى بس اول مره اسمع ان نستله بتدعم اسرائيل الكلام ده اكيد ولا دايما بيدخلوا اسماء منتجات مالهاش اى علاقه بالمقاطعه ؟