السلام عليكم
الموضوع جدا حساس ولابد من وضع حد يعنى اللى يصير هو تبادل مصالح لا اكثر ولا اقل وانا اقترحت كذا مرة ان التاجرات يكون بينهم تبادل معلومات عن مدى جديه الزباين يعنى الزبونه اللى غرضها مشاكسه التجارة او اسنفزازها حتى يبدرمن التاجرة غلط وتنشرة الزبونه المشاكسه على الملاء وهو ان يتم بين التاجرات تبادل معومات عن المشاكسات اللاتى يدعين الجديه حتى يتحاشون تبادل الكلامات الجارحه والمهينه بحق بعض خصوصا ان لوجود البعض من الاخوات اللاتى تستهويهن التسليه بين فترة واخرى بتقولون اشلون انعرف المشتريه المشاكسه وانتى تعميمن على الكل انا اقولكم بكل بساطه
التاجرات يتبادلون ايميلات خاصه
خاصه انى جربت الوضع وعرفت ان البنت ماهى جادة على سبيل المثال انا اضع كل مرا نفس الموضوع
وتجيك الاخت الفاضله تبي تسال عن شى اخر ومن قبلها نفس البنت تحاول الوصول للشركه اللى انااتعامل معاها على اساس هى اللى تتفاهم معاهم بصراحه بعد المرة الثانيه تاكدلى ان البنت تلف ودور بالكلام من اولها قوللى ما ابى اشترى منك بس ابى الشغله الفلانيه انا عن نفسى يدوب الحق الزباين ومحاوله التواصل معهم بسبب اختلا ف التوقيت وظروف اخرى والاخت الفاضله تضيع وقتى وققتها للاسف بس مافى اى تاجرة فى المنتدى شجعت الفكرا وقالت انا راح اتفق معاك على الموضوع حسيت ان الكل خايفه على مصلحته على الرغم ان السريه التامه هى اللى لازم تكون اساس التعامل بيبينا شكرا لكم وياريت القى تجاوب من التاجرا ت
الغاليه :Pink Perry
الصراحه انا اتعاملت وياج واسلوبج في قمة الذوق والروعه...والله يعطيج الصحه والعافيه...

والكلمه الطيبه والاسلوب الراقي هو فن التعامل الحضاري..
النك مشترك...بين 3 اماراتيات

اضغطي على الصوره لمعرفة لماذا حذف توقيعك .
الله ايعينكن خاواتي التاجرات ....وماعليكن من هذيلا الي امسويات عامارهن فوق واسبيشل ....انا بنتي في الابتدائي وعندها بنات بالاسلوب الي شفتنه رافعات اخشومهن والسبه الاهل الله ايعينا....وانا باصحح الشعار"(( اخسر في بضاعتي عسب ناس كلامهم عسل ولا اكسب في ناس كلامهم بصل ".))
كلام سليم 100% الغالية هذا يصير بين التاجره والمشتريات بس اللي اصعب ان بعض التاجرات بينهن وبين بعض وكانها حرب في شئ مهم كلنا نشوفه في السوق ان كل المحلات عدال بعض وكلهم يبيعون نفس البضاعة وكل واحد رب العالمين يبعث له رزقه فليش الحرب بين التاجرات واختلاف الاسعار امر وارد لان كل تاجره تاخذ البضاعة بسعر يختلف عن الثانية ولان في ناس يتكبدون مصاريف السفر لاحضار البضائع وهذه دعوة لكل التاجرات والبنات للتعامل بحميمية والرزق على رب العالمين والحمدالله رب العالمين كل زبوناتي حتى هذه اللحظة في قمة الذوق وان شاء الله دائما
أزياء سحاب الامارات

فساتين سهره - دراعات وجلابيات للمناسبات- جلابيات خفيفه للبيت - يونيفورم خدم من الكويت- اكسسوارات - كفرات وشراشف للسرير روعه
[/quote]

[/quote]

[/quote]
وادعوكم خواتي الى الكلام الطيب اكيد مب لازم تشترين لكن قولي كلمة حلوه قولي الله يوفقج او الله يبارك لج او الله يفتح عليج ويرزقج الرزق الحلال

ما بتخسرين شي

شجعي زميلتج في تجارتها او طلعي من غير ما تنكدين على حد

.
اذا عــصفـت ريـاح الــدهـر وانـطـفـأت مـصـابـيـحـي
وضـجـت بـالاســى والـضيـق أصـداء الـتـبـاريــح
قـصـدتـك يـا الـهـى حــيـث تـهــفـوا لـلـصـفـا روحـي
لاطـلـق طــاهـر الــدعـوات فـي هـمـس الـتـسـابـيـح

الساعة الآن 10:14 .