اخيرا لاقيت خلطه سهله لمشاكل بشرتى ودلوقتى صفاء وبياض ومافيش سواد تحت عينى باركولى

العناية بالبشرة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بكتب تجربتى مع خلطتى لخاطراحلى بنات فى احلى منتدى
اولا لازم احكيلكم عن مشكلتى مع بشرتى بس ماتخافوش مش هاطوول فى الحكايه
فاجأه كده وبدون مقدمات لاقيت بشرتى قالتلى خدى عندك :06: :icon33: مسامات واسعه وشحووووووب ودهون مع ان بشرتى مش دهنيه وسوااااااااد تحت عينى :44: قلت خلاص شكلها كده مافيش حل
وفى مره وأنا بصلى فى الجامع كانت قاعده جنبى واحده ست ربنا يبارك لها قعدنا نحكى ونرغى :a_smil17: فى مواضيع كتير وحكيتلها عن مشكلة بشرتى فقالتلى عن الخلطه وقلت اجربها مع انى كسلت فى الأول بس قلت لأ لازم احارب كسلى :024: وتوكلت على الله وقعدت مكتمه عالخبر وقلت لما اشوف النتيجه اقول للبنات فى المنتدى
فرحت اشتريت المكونات وعملت الخلطه وجربتها والنتيجه :icon28: واااااااااااااااااااااااااااااو تفرح والله يا بنات صفاء ونضاره وبياض فى البشره ومافيش مسامات واسعه ولا سواد تحت عينى :laugh2:
يلا خلصت الحكايه أقولكم بقى على الخلطه :2thmup:
المكونات :- 50 جرام عدس اصفر +25 جرام فول +25 جرام حلبه
الطريقه :- تطحنى المكونات كل حاجه لوحدها وتخليها ناعمه زى البودره وبعدين حطيهم مع بعض فى برطمان ولما تستعمليها تاخدى مقدار معلقة طعام وتعجنيها بالمايه او اللبن انا اوقات اعملها اعجنها بالمايه واوقات باللبن المهم الخلطه لاتكون سايله وكمان مش زى العجينه تكون متوسطه وبعدين تفرديها على وجهك حتى المنطقه اللى تحت عينيكى وتسيبيها لمدة ساعه كامله:time: وبعدين تفركيها من على وجهك بشويش واشطفيها بالمايه الدافيه وبعدين مايه ساقعه وانا كنت اوقات بحط بعدها كريم دووف المرطب واوقات كتير لأ
ولازم تحطيها على وجهك كل يوم لمدة 45 يوم انا معاكى المده طويله بس النتايج روعه انا بقالى دلوقتى اسبوعين ومبهوره بصراحه ماكنتش متخيله ان السواد يروح او المسامات دى هاتقفل كده وبشرتى هاتبقى بالحيويه دى والله يا بنات جربوها ومش هاتندموا ابدااااااااااااا
اللى تجرب الخلطه تدعيلى ربنا ينولنى اللى فى بالى ويريح بالى ويرزقنا جميعا الجنه يارب
واى استفسار عن اى حاجه اتفضلوا اسألوا براحتكم انا موجوده :26:
323
92K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

مرووج
مرووج
مبروك مبروك ياعمري
وعقبال عندنا
سمر الحوت
سمر الحوت
بس كيف أحسب الجرامات ونا في البيت
والله أني اكتبلك ونا حاطه زيت جنين القمح وزيت اللوز يقولون يفتح السواد تحت العين بس أنا لسه علملتها مرتين بس
والمشكله جا موضوعك على وقت أجازه
يعني بعد الأجازة راح نعمله
الله يعين على مخفي العيوب وكريمات الأساس لما يخلص شهر الأجازه ونرجع بالسلامه
منبر الإخاء
منبر الإخاء
مبروك النتيجة ياعسل
وعقبالنا كلنا إن شاء الله
sweetgirl2005
sweetgirl2005
مبروك النتيجة ياعسل وعقبالنا كلنا إن شاء الله
مبروك النتيجة ياعسل وعقبالنا كلنا إن شاء الله
مشكووووووووووورة

الله يعطيك العافية
رقه المشاعر
رقه المشاعر
الله يبارك فيكى يا مرووج وعقبال عندكم كلكلم يارب :icon28:
اختى سمر الحوت ممكن تروحى للعطار وتشترى المكونات وتخليه يوزنهم مش هاتكلف كتير ابدا حبيبتى الخلطه مش محتاجه اجازه والله دى ساعه فى اى وقت من اليوم وهاتشوفى النتيجه وتدعيلى