kteeer_nice

kteeer_nice @kteeer_nice

محررة فضية

هل ..؟! الـــزواج مقـــــبرة الحــــــــب ..؟!

الأسرة والمجتمع

هلا باللي لفاني يا هلا به :26:

هلا بحبايبي

انا اليوم عندي سؤال .. او تقدرون تقولون موضوع نتناقش فيه

في مقوله سمعتها اللي هي

(( الــــزواج مقـــبرة الحــــب ))

هل صحيح ان الزواج مقبرة الحب ؟؟

يعني الحب اللي كان بين الخطيبين ايام الملكه :32: هل ممكن يقل او يزول بعد الزواج ؟؟

انا لو كنت متزوجه كنت شاركت وياكم برأيي .. بس لين الحين ما تزوجت :35:

ودعواتكم لي بالحياه السعيده مع زوج المستقبل :39:
14
2K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

kteeer_nice
kteeer_nice
لا يمكنك مشاهدة هذا التعليق لانتهاكه شروط الاستخدام.

^ الحنين 2007 ^

نورتي موزوعي :42:

مشكوره على ردج ووجهة نظرج
بس دوم نسمع انه الحب يقل بعد الزواج ..
يمكن يقصدون انه الحب يتحول لموده واحترام ..
بس ليييييش وين راح الحب :( ؟؟؟؟

وليش الازواج ما يحاولون يحافظون عالحب اللي بينهم ؟؟؟؟

طبعا احنا ما نعمم عالكل .. بس في ناس ممكن تنطبق عليهم المقوله

دكتورة ريهام
دكتورة ريهام
المقصود بالمقولة دى ان الواحد هو الوهحدة بعد الزواج بتاخده الحياة شوية يعنى قبل الزواج مفيش تفكير غير فى الحياة الرومانسية وبيكون التفكير بعيد شوية عن الواقع وبعد الزواج الواحد بيفاجأ بالمسئوليات وبيعيش فى الواقع اكتر لكن لو فى حب حقيقى واختيار صح من البداية بيفضل الحب موجود لكن بصورة هادئة وواقعية اكتر لان زى ما انت عارفة ان الممنوع مرغوب وفى فترة الخطوبة بتكون المشاعر متاججة وبعد كدة بتهدأ نوعا ما وبتنضج وان شاء الله ربنا يخلى كل حياتك حب مع زوج المستقبل وانا متزوجة من 3 سنوات وعندى ولد وبنت والحمد لله حاسة ان حياتى كله حب.
kteeer_nice
kteeer_nice
المقصود بالمقولة دى ان الواحد هو الوهحدة بعد الزواج بتاخده الحياة شوية يعنى قبل الزواج مفيش تفكير غير فى الحياة الرومانسية وبيكون التفكير بعيد شوية عن الواقع وبعد الزواج الواحد بيفاجأ بالمسئوليات وبيعيش فى الواقع اكتر لكن لو فى حب حقيقى واختيار صح من البداية بيفضل الحب موجود لكن بصورة هادئة وواقعية اكتر لان زى ما انت عارفة ان الممنوع مرغوب وفى فترة الخطوبة بتكون المشاعر متاججة وبعد كدة بتهدأ نوعا ما وبتنضج وان شاء الله ربنا يخلى كل حياتك حب مع زوج المستقبل وانا متزوجة من 3 سنوات وعندى ولد وبنت والحمد لله حاسة ان حياتى كله حب.
المقصود بالمقولة دى ان الواحد هو الوهحدة بعد الزواج بتاخده الحياة شوية يعنى قبل الزواج مفيش تفكير...
مشكووووووره يا دكتوره عالرد الحلووو

طمنتيني الله يطمن قلبج ..

وعسى الله يديم المحبه بينج وبين زوجج يااارب :26:

:)
دلوعة حمني
دلوعة حمني
حبيبتي هالمقولة غير صحيحة 100% لأن ايام الملكة اللهفة و الشوق يكون اكثر لأن كل واحد بعيد عن الثاني و ملهوف عليه بس بعد الزواج يكونون مع بعض... و يصير ملل و اكتفاء! علشان شذي التغيير ضروري و البعد عن الروتين شيء لازم! و الحب يزيد مع العشرة و ابدا ما يموت او يقل أو يختفي!
نفح الاريج
نفح الاريج
حبيبتي هالمقولة غير صحيحة 100% لأن ايام الملكة اللهفة و الشوق يكون اكثر لأن كل واحد بعيد عن الثاني و ملهوف عليه بس بعد الزواج يكونون مع بعض... و يصير ملل و اكتفاء! علشان شذي التغيير ضروري و البعد عن الروتين شيء لازم! و الحب يزيد مع العشرة و ابدا ما يموت او يقل أو يختفي!
حبيبتي هالمقولة غير صحيحة 100% لأن ايام الملكة اللهفة و الشوق يكون اكثر لأن كل واحد بعيد عن...
هذا كلام الافلام والمسلسلات ..

بالعكس الحب الحقيقي مايجى الا بعد الزواج ..

..

.