الف شكرررررررررررر لك يالمبدعة
عندي استفسار بسيط عن البسبوسة ممكن اسويها عادي واخبزها واجمدها ووقت التقديم اسقيها شيرة بس ولا شلون
والكنافة افرزها قبل الخبز ولا بعد الخبز
وجزاك الله كل خير
اقتباس مشاركة  (don)
اهلا اهلا ام زياد

والله وحشانى جدا وكل عام وانتى واسرتك بالف خير وانا عارفة انك مكنتيش بتدخلى علشان الريجيم وطبعا عندك حق لكن احنا بقى اللى بندخل ومش عارفين نخرج كلك زوق يا ام زياد وابقى تعالى بس نطمن عليكى و الف شكر على الورد الجميل ورمضان كريم يا حبيبتى

وانت طيبة يا حبيبة قلبى
اما الريجيم فخلاص على وشك مع انى وصلت للوزن اللى عايزاه بس فتحت شويه فى الاكل فزدت 4 كيلو وبحاول انزلهم تانى اهه
اقتباس مشاركة  (sarah-9)
الف شكرررررررررررر لك يالمبدعة
عندي استفسار بسيط عن البسبوسة ممكن اسويها عادي واخبزها واجمدها ووقت التقديم اسقيها شيرة بس ولا شلون
والكنافة افرزها قبل الخبز ولا بعد الخبز
وجزاك الله كل خير
اهى بيكى ياسارة بصى يا حبيبتى بالبنسبة للكنافة لو كانت صينية كنافة بالجبنة مثلا يبقى متنفعش تتعمل وتتفرز لان الجبنة بتنزل مايتها لكن لو صينية كنافه بالمكسرات يبقى ممكن تسويها وتفرزيها وقبل الاستخدام تطلعيها بره تفك خالص ويادوب تدفيها وتسقيها بالشيرة او نية ولماتطلعيها تحطى على الوش السمنة وتدخليها الفرن ولماتطلع تسقيها بالشيرة بس انا بفضلها نية علشان لما بتحطيها فى الفرن بتطلع زى الطازة

وحقولك على طريقة كمان سهلة ياسارة انتى ممكن تشترى الكنافة وتقطعيها عادى صغير بالمقص او بالكبة وتدعكيها كلها كويس قوى بايدك بمقدار السمنة لحد ما تكون جاهزة وتروحى حطاها فى كيس وعلى الفريزر ووقت ماتحبى تعملى اى نوع كنافة بالجبنة او بالمكسرات او باى نوع تطلعيها لحد ماتفك وتفرديها على طول فى الصينية وتضعى الحشو اللى انتى عيزاه وبتكون سريعه وسهلة ومبتخدش وقت لانها بتكون جاهزة يادوب بس بتتفرد وتتحشى وانا تحت امرك
اقتباس مشاركة  (lovely angel)
وانت طيبة يا حبيبة قلبى
اما الريجيم فخلاص على وشك مع انى وصلت للوزن اللى عايزاه بس فتحت شويه فى الاكل فزدت 4 كيلو وبحاول انزلهم تانى اهه
طب خلى بالك من رمضان ووراه الكحك والبتيفور واهية دايرة مفرغة عمالين نلف فيها

دينا يا دينا يا احلى دينا
ربنا يخليكى لينا

وكل سنة وانتى طيبة

الساعة الآن 08:25 .