amal.f.s

amal.f.s @amalfs

عضوة نشيطة

ايشاربات من صنع يدى...... يهمنى رايكم

الكروشيه والتريكو

السلام عليكم و رحمة الله اخواتى الحبيبات...هذه مجموعة من الايشاربات رسمتها وطرزتها يارب يعجبوكم علشان انزل لكم الباقى لانه شىء جميل تلبسى حاجة انت عملتيها لاننى اصبحت بحب جدا اعمل حاجاتى بنفسى ايشاربات و شنط كما سبق ونزلتها لكم و اكسسورات من خرز و فضة وبلوزات و جيبات ان اردتم انزلها لكم و لا تبخلوا على برايكم (عزيزتى الريحانة انا لم انسى موضوع الخداديات ولكن تأخرت عليك لظروف خارجة عن ارادتى و سوف انزل لك طريقتها قريبا ان شاء الله)

66
10K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

فاطمة كمال
فاطمة كمال
بسم الله ما شاء الله تسلم ايديكي اختي..بجد شغل حلو هلبة..ربي يعطيكي الصحة..ومافيش فرق بين اللي شغلك وبين بضاعة السوق..بس ممكن اعرف اختي كيف عمليتهم
وناات الفرح
وناات الفرح

قواج الله
وتسلم ايدينك
وربي يحرم ايدياتج من النار
اللهم امين

لاعدمناك ياغلاي

hh-29
hh-29
شغل نظيف الله يعطيك العافيه بس ممكن نعرف كيف سويتيها
drfaiza
drfaiza
شغل بديع ما شاااااااء الله
بس مش واضح طريقة شغلهم هل هو تطريز بالخيط والابرة والا شك بالخرز
يا ريت توضحي أكثر
amal.f.s
amal.f.s
اخواتى العزيزات فاطمة كمال و وناات الفرح وhh-29 وdrfaiza تسلموا يارب و شرفنى مروركم وده من ذوقكم
drfaiza انا رسمت الايشاربات بالوان القماش وطعمت الرسم بالطريز و الشك بالخرز و الصور مش واضحة علشان انا صورتها بالموبايل علشان مش بعرف انزل من الكاميرا بس بتعلم .
واخواتى بالنسبة للطريقة :1
- اختار الرسمة واعيد عليها بالقلم علشان تظهر قوى .
2-اضع الرسمة تحت الايشارب (الرسمة سوف تظهر علشان قماش الايشارب خفيف)وارسميها على الايشارب و ممكن تدبسى الايشارب بدبابيس ابرة فى الرسمة علشان ماتتحركش
3- فك الرسمة وابدئى فى التلوين.4- حددى الرسمة اللى على الايشارب بالالوان الخاصة بالرسم على القماش.
5-مثلا اذا كنت هتلونى الوردة باللون الاحمر حدديها باللون الاحمر ثم ضعى نقطة من اللون الاحمر على نقطة من اللون الابيض سوف يصير اللون احمر فاتح وابدئى من قلب الوردة الى الطرف وهكذا.
6- انتظرى الالوان تجف ثم اقلبى الايشارب على الظهر واكويه.ارجو اكون عرفت اشرح على قد ماقدرت واى سؤال انا تحت امركم