هاتجنن يا بنات هاتجنن , يا تلحقونى يا متلحقونيش, أأأأأأأأأأأأأأأأأأأأه

الأسرة والمجتمع

يا بنات حصلي مشكلة عوويصة جداا جدا , واحد الله لا يسامحه فى الشغل كان دايما يعاكسنى وهو اصلا باينه سافل وقليل الادب , وطبعا كان نصيبه التجريح داائما مرارا وتكرارا , وكنت بخاف من شره , وطول النهار والليل ادعى ربنا " وافوض امرى الى الله ن الله بصير بالعباد " و " اللهم اكفنيه بما شئت وكيف شئت انك على كل شئ قدير " وهو طبعا كرامته وجعته لأنى كنت اتعامل مع كل الزملاء فى العمل ما عدا هو اتجنبه تماما , وبم انه هو رئيسي فى العمل كان يجي يكلمنى بأى حجة وانا ارد عليه باقتضاب شديد الى ان أعاننى الله وتركت له العمل نهائيا ولكن فوجئت بعد فترة من تركى للعمل انه بدأ يشهر بيا " اللهم انت وكيلى فى الدنيا والاخرة انصرنى يا رب " , لقيت واحد كان زميلى يتصل عليا ويقولى انا سمعت انك عايزة تخربي بيتى , وواحدة زميلتى ايضا كلمتنى وقالتلى , أحلفك بالله لا تقولى لحد , فلان - اللى هو كان رئيسنا فى العمل هذا المراهق الكبير - يقولى ماتكلميش البنت دى تانى ابدا ولا تتصلي عليها اطلاقا انا سمعت عنها كلام مش كويس , وواحده كلمتنى فى الشغل وقالتلى عندكم واحده عايزة تخرب بيتى " حسبي الله ونعم الوكيل " , وبالطبع الكلام ده اتقال لكل من يعرفنى او له صلة بيا وفى طبعا اللى هايتجنبنى ومش هايجيب لى سيرة عن الموضوع اساسا , بنات انا تركت له المكان ولكنه لم يتركنى فى حالى , بالله عليكم شوروا عليا اعمل ايه أحسن انا هاتجنن والله ؟؟؟؟؟؟؟؟
28
2K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

عاشقه الباطنة
ارسليله حد من اخوانك او خوالك...وخليه يفضحه بحضور كل زملائك...عشان يعفو ان السالفه كلها تلاعب

وسلامتك من الجنون يا عسل:)
السندريللللا
السندريللللا
ارسليله حد من اخوانك او خوالك...وخليه يفضحه بحضور كل زملائك...عشان يعفو ان السالفه كلها تلاعب وسلامتك من الجنون يا عسل:)
ارسليله حد من اخوانك او خوالك...وخليه يفضحه بحضور كل زملائك...عشان يعفو ان السالفه كلها...
مشكورة حبيبتى على الرد , جزاكى الله خيرا , لكن بحقيقي هاتجنن
السندريللللا
السندريللللا
ارسليله حد من اخوانك او خوالك...وخليه يفضحه بحضور كل زملائك...عشان يعفو ان السالفه كلها تلاعب وسلامتك من الجنون يا عسل:)
ارسليله حد من اخوانك او خوالك...وخليه يفضحه بحضور كل زملائك...عشان يعفو ان السالفه كلها...
مشكورة حبيبتى على الرد , جزاكى الله خيرا , لكن بحقيقي هاتجنن
السندريللللا
السندريللللا
32 دخلوا , ولا ردواااااااااا
لاميته
لاميته
ياحبي لك شكل دمك عسل
الاكيد روحى له العمل واجمعى الكل واسجمعى قوتك ورتبي كلامك واغسليه غسل وحلفيه بالله هل هو اللى قال للناس ذولا الكلام وشهديهم وقولى كل اللى في خاطرك بس كونى على استعداد للى راح تقولينه بعدها اطلعى وقولى له وكلت امرى لله فيك وحسبي الله ونعم الوكيل
وماعليك منه ياعسل مايقص الرقبه الا اللى ركبها بيحكى والا يسكت هذا طبع الشر فما بالك بشخص حاقد عليك والله يستر عليك عزيزتى