وردة حزينة
وردة حزينة
والله العظيم نفس المشكلة ابدأ يوم وتاني يوم اخربط واقول بكرة بس والله المرة دية ناوية نية صادقة وبدأت اليوم الكيمايئي عشان خلاص تعبت شدي حيلك وبصي لجوزك خافي علية عشان ما يفكرش يبص لوحدة تانية ولو حتى ما فكرش لية تخلية يكون نفسة في حاجة ومراتة مش قادرة تعملها يعني احنا ناقصنا اية ادعي ربنا يقويك ويقوينا والله انا زملييييييييييييييييت من السمنة كلها قلت لنفسي كلها شهرين تلاته الواحد يتعب فيهم وبعدين يرتاح من الموضع ده نهائي
( عريب )
( عريب )
والله العظيم نفس المشكلة ابدأ يوم وتاني يوم اخربط واقول بكرة بس والله المرة دية ناوية نية صادقة وبدأت اليوم الكيمايئي عشان خلاص تعبت شدي حيلك وبصي لجوزك خافي علية عشان ما يفكرش يبص لوحدة تانية ولو حتى ما فكرش لية تخلية يكون نفسة في حاجة ومراتة مش قادرة تعملها يعني احنا ناقصنا اية ادعي ربنا يقويك ويقوينا والله انا زملييييييييييييييييت من السمنة كلها قلت لنفسي كلها شهرين تلاته الواحد يتعب فيهم وبعدين يرتاح من الموضع ده نهائي
والله العظيم نفس المشكلة ابدأ يوم وتاني يوم اخربط واقول بكرة بس والله المرة دية ناوية نية صادقة...
عندي نصيحه مبدئية للريجيم

خلي بدااايتك بالامتناع عن الخبز والعيش (الارز)و الحلويات

فقط

واكلي مااايطيب لك...

من لحوووم و شوربااات وسلطااات وعصااير و.....شاي قهوة نسكافيه وكل ماايخطر في بالك...

ظلي على هالشي مدة اسبووووع مثلا

وبعدين ابدئي بالامتناع عن المنتجات كاملة الدسم

الحليب والاجبان و........... لمدة اسبووع ثاني

خليك على القليل او الخااالي من الدسم

وبعدين

اختاري اي ريجيم وطبقيه

هالشي يعزز الارااادة ويقويها..

و.....اصلا ينزززل الوزن

ويريحك

ولااا تقولين لاحد انك مسوية ريجيم...لانه الناااس دايما تحبط الارااادة
انت يالله حسبي
عندي نصيحه مبدئية للريجيم خلي بدااايتك بالامتناع عن الخبز والعيش (الارز)و الحلويات فقط واكلي مااايطيب لك... من لحوووم و شوربااات وسلطااات وعصااير و.....شاي قهوة نسكافيه وكل ماايخطر في بالك... ظلي على هالشي مدة اسبووووع مثلا وبعدين ابدئي بالامتناع عن المنتجات كاملة الدسم الحليب والاجبان و........... لمدة اسبووع ثاني خليك على القليل او الخااالي من الدسم وبعدين اختاري اي ريجيم وطبقيه هالشي يعزز الارااادة ويقويها.. و.....اصلا ينزززل الوزن ويريحك ولااا تقولين لاحد انك مسوية ريجيم...لانه الناااس دايما تحبط الارااادة
عندي نصيحه مبدئية للريجيم خلي بدااايتك بالامتناع عن الخبز والعيش (الارز)و...
كلامــــــــــــــك 100 في 100 صـــــــــــح وهذا اللي طبقته واحسني مرتااحـــــــــــــــــه عليه .
enas79
enas79
عندي نصيحه مبدئية للريجيم خلي بدااايتك بالامتناع عن الخبز والعيش (الارز)و الحلويات فقط واكلي مااايطيب لك... من لحوووم و شوربااات وسلطااات وعصااير و.....شاي قهوة نسكافيه وكل ماايخطر في بالك... ظلي على هالشي مدة اسبووووع مثلا وبعدين ابدئي بالامتناع عن المنتجات كاملة الدسم الحليب والاجبان و........... لمدة اسبووع ثاني خليك على القليل او الخااالي من الدسم وبعدين اختاري اي ريجيم وطبقيه هالشي يعزز الارااادة ويقويها.. و.....اصلا ينزززل الوزن ويريحك ولااا تقولين لاحد انك مسوية ريجيم...لانه الناااس دايما تحبط الارااادة
عندي نصيحه مبدئية للريجيم خلي بدااايتك بالامتناع عن الخبز والعيش (الارز)و...
فعلا كلامك صحيح جدا
egyptian lady
egyptian lady
ميرسى لكم كلكم يا بنات على التشجيع وعلى النصايح الغالية
بابدأ من اليوم اركز مع نفسى انى افطر واتغدى واتعشى وبين الوجبات اشرب مية او مشروبات بدون سكر واعمل تمارين بسيطة ...
يالا نشجع بعض