السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

حبيبتي ماري , مش عارفة أقول لك ايه و الله الكلام مش راضي ييجي خالص لأنك أحرجتيني و أسعدتيني في نفس الوقت و لا أملك الا أن أدعيلك بأن ربنا يعافيكي في الدنيا و الأخرة أنت و من تحبي و يارب يارب يجمعنا في الجنة
يا أحلى ماري في الدنيا. و خدي مني البوستين دول و كنت أتمنى أن أبوسك بجد.
شكر خاص لجميع من شارك معى وأخص الخوات لــ " نورما " وشكر خاص لــ " ام دحومى الحلو " فعلا انتو تستاهلو كل خير ..... طبعا يا أخواتى العزيزات ما بقى إلا أقولكم إن الجائزة اللى هى من الجدة الله يحفضها لنا انقسمت الى نصفين 50 دينار لى لأننى فزت بالدرجة الأولى فى تنسيق البوفيه وأكلات الموالح فى الدرجة الثانية وطبعا ال50 دينار الثانية كانت من نصيب زوجة أخى لأنها فازت بالأكلات الشامية لأنها بنت الشام .
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

مبروووووك يا سليمانية على الفوز حبيبتي , برافو عليكي , أيوه كده فرحتيني يا أشطر طاهية في الدنيا و لو أني كنت طماعة و عاوزاكي تفوزي بالجائزة كاملة . لكن زي بعضه زوجة أخيكي تستاهل .

و دلوقتي بقه جه دورك , لازم تقولي لنا كنت عاملة موالح ايه و ياريت تعطي لنا فكرة عن تنسيق البوفيه أهه جايز نعمل مسابقة احنا كمان
العفوووو أختي السلمانية

ومبروك على الجائزة

والله يخلي لكم جدتكم ولا يحرمكم من بعض

و بالعافية عليكم هالأطباق
أهلا فيكى يا نورما ويا أم دحومى الحلو

الله يبارك فيكم ويهنيكم يا رب

طبعا يا نورما حكيليك بالتفصيل الممل :

كل الحكاية يا سيتى أنا غاوية الديكور الغريب أختك عوزه تتفنن طبعا ..... خصصت غرفة كبيرة للبوفيه وحطيت الطاولات وأنا طبعا عندي مفارش لونها أحمر من الستان وحطيتها على الطاولات وحطيت حاملات الشموع وخليت الشموع لونين أحمر وأبيض وطبعا كانوا على أشكال مختلفة على قلب لونه أحمر وشموع عريضة نضعها فى كأس وكمان حطيت الشموع اللى لها ريحة الفانيليا .... وبين كل 2 طبق الخاص بصحون البوفيه حطيت فازة ناعمه وفيها زهور طبيعية لونين أبيض وأحمر ..... وكمان الإضاءة ... الغرفة فيها سبورت لايت لونه أبيض طبعا .... جبت .... أبجورتين وحطيت فيها لمبات حمراء وسلطت ضوئها على البوفيه .... عارفاهم انتى طبعا ... زى بتوع المكاتب للقراءة .......

المهم يا ستى ........ الموالـــــــــ ــــــــــح :

1 - عملت فطاير بالجبنة 2- فطاير الزعتر 3- بيتزا 4- خبز الصاج الجاهز وحشيته جبنة كريمة

2- عملت محشى ورق عنب ومحشى كروم نص بنص
3- عملت طريقة ام دحومى للفطاير أو البسكوت
4- عملت سلطة الكل اعجبته وهى موجوده فوق .
5- عملت تبولة
6- عملت سلطة الكروم بالجزر والمايونيز
7- عملت الكشرى وكان جدا روعه لأنى بموت فيه
8- عملت سمبوسة جاهزة ماعليك إلا انك تقليها بالزيت
9- عملت كبة دجاج وكبه برغل
10- بطاطا بالبشمل وجواها دجاج
11- عملت صدور دجاج بالفطر
وأخير ا طاولة على جنب وكان عليها الحلو مع الشاى والقهوة وبجانبهم الماء والبيسى أشكال ....... ***** الله لما تشرفنا فى الكويت ..... أعملك أحلى وأحلى ..... يا نورما انتى وأم دحومى

الساعة الآن 10:15 .