اتمنى لك التوفيق
اختي اللي ماشي هذة الايام وربحه كبير سوق العقارات
بس 10 ادوار تكلف اكثر من 6 مليون ..غير سعر الارض اللي بيكون سعرها مرتفع حسب الموقع ممكن تكون البناية على شارع عام او شارع داخلي او تكون على شارع تجاري(وهذة الاغلى).
والفكرة جدا ناجحة ..وفرص الخسارة باذن الله في مثل هذة المشاريع غير واردة..لانه الكل يبحث عن سكن..مثل اللي يبحث عن وظيفة
17-03-1428 هـ, 09:55 صباحاً

اخواتى التكلفة مش 6 مليون لاننى بمصر و اعتقد 2او 3 مليون بتكون كافيه و بالنسبة للاخت اللى بتقول فيه قضايا علشان الناس بتترك منازلها اذا لم اسلم بالوقت المحدد انا لن استلم من اى شارى اى شقة فلوس االا بعد الانتهاء من البناء
و التشطيب امامى فكرتين اما تكون الشقق على المحارة او تشطيب كامل
و الحل الاول الافضل و اللى سوقه ماشى هنا بمصر لان كل واحد بيكون له ذوق معين بالتشطيب
شكرا لردودكم بس انا باسال عن الشريك او الشركاء هل بيكون على اى مسئوليه قانونيه اذا المشروع فشل و اعتقد انه ما بيفشل بس تحسبا لاى ظروف
د/سعيد هنا بالمنتدى قالى ما انطلق لمشروع كبير هكذا و انه لابد التمويل يكون ذاتى ايه رايكم
17-03-1428 هـ, 03:36 مساءً

موفقه ياقلبي
بس انا حتي شايفه انه في مصر ماتقل التكلفه عن 5 مليون مصري مش 2 او 3 بس

وكمان انا بشوف ان النظام اللي ماشيين عليه هو الحجز من قبل البناء وده يمكن يساعدك اكتر في السداد زوتخليص الديون وتوفير السيوله
بس شايفه ان الموضوع ضخم جدااا وخاصه عدم توفر اي سيوله ماديه معاكي

ليه مافكرتي في كوفي شوب حريمي يكون شامل مطعم واستديو وكوافير وتصوير وووو يعني مركز شامل خاص بالمراه ويكون علي دورين
انا شايفه ان الفكره دي جديده في مصر خاصه لو عملتيها بقرب الجامعه
ومتحمسه ليها اوي بس المشكله عاوزة مبلغ مايقل عن نص مليون وشركاء
17-03-1428 هـ, 04:08 مساءً

ايوه يا جويا 5 مليون مصرى ما انا كاتبه 2او3 مليون ريال مش جنيه
بالنسبة للحجز قبل البناء ده ماشى بالنسبة للمناطق الجديدة لكن انا عاوزه ابنى بمنطقة عادية بها كثافة سكانيه يعنى عليها طلب
فكرة الكوفى شوب ما تناسبنيش و فعلا فكرة جديدة
شكر لك جويا
يالا بنات عاوزة ارائكم بس ياريت تركزوا معاى على السوال الاساسى هل لو دخل معاى شركاء و لا قدر الله ما حقق الارباح المتوقعة ايه بتكون النتايج
مع العلم ليس معى من مالى الشخصى امكانيات للمشروع و لا جزء منه حتى
17-03-1428 هـ, 04:43 مساءً

الشركاء زي مامعاكي عالمكسب معاكي برضه في الخساره لا قدر الله
17-03-1428 هـ, 05:59 مساءً

الساعة الآن 05:15 .