ما الذى استفدناه من تاخرنا بالحمل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تأخر الحمل

هو ده فعلا اللى احنا استفدناه من تاخير الحمل
عارفه ايييييييييييييه؟؟؟؟؟؟؟؟
الصبرو الحكمه ورجاحة العقل والايمان بقدر الله عز جل شفتوا بقه يابنات احنا ربنا خصنا بايه ؟؟؟؟ما احلى هذه الصفات التى صعب ان تكون فى اى واحده لم يمر عليها مثل هذه الاشياء التى تمر علينا وكل هذا اختبارات من الله عز وجل ولتخفيف ذنوبنا
صبرك علىتاخرك فى الحمل لك اجر عليه
صبرك على تحمل اهانات حماتك ومعاملتها الصعبه لكى لك اجر عليه
فيجب ان ننتظر الاجر والثواب دائما من الله وانه ماراح ينسانا ابدا وخلو عندكم ايمان بالله انه سوف يعطينا الزريه او يعوضنا عنها باى شىء اخر فيه خير لنا
ولسوف يعطيك ربك فترضى
واهم شى ء فى موضوع تاخرنا بالحمل تقربنا الشديد الى الله فى كل وقت وكل ساعة وكل دقيقة
بذمتكم يابنات مش برده دى نعمه كبيرة ربنا من علينا بيها ولا ايه رايكم
يعنى احنا مش اقل من اى واحده ربنا من عليها بالزريه بالعكس ممكن نكون احنا افضل عند الله واقرب الى الله
ايه رايكم بقه مش المفروض بقه كل واحده فينا اتاخرت بالحمل تشكر ربنا على هذا النعمه لان تاخرنا غيرنا وخلانا احسن فى الطبع ولالالالالالالالالالا اييييييييييه
18
903

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

حزينة 11
حزينة 11
صادقة اختي بالصراحة اني زاد تقربي بالله كثير والله كل وقت اذكر الله بالأستغفار وهذي نعمة من الله
عاشقة الجنة .
عاشقة الجنة .
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 00
كلامك درر يالغالية 00 والله غيرنا في المحرمات يلهون وفي النوم يغرقون وللدنيا يجرون وللقدر يعنفون وماعلموا ان غيرهم يرجون الله ليلا ونهار سرا وجهارا يريدون ان يسمعو كلمة الامومه ولو بعد حين ولكن لله درها من اصابها المصاب فصبرت ولم تكتفي بالصبر ولكن شكرت رب العباد بان الهمها لذة المناجاه في حين غيرها لم يذق للحرمان طعما ولا للنعمة شكرا 00 وجزاك الله خيرا 00
والمهم الثبات في الامر حتى وان رزقنا لابد ان نتمسك بما كنا عليه فهو من شكر النعمة 00
رزقني الله واياكن الذرية الصالحة 00
oum nasser
oum nasser
كلامك صحيح و معقول...و ازيد عليه تقربنا من ازواجنا وازدياد الحنان النتبادل بيننا....
كيوت_بيري
كيوت_بيري
حبيبتى كانك بتتكلمى عنى بالضبط ........انا واحدة من الناس طول عمرى متسرعه جدااااااااااااا و معنديش اى صبر لدرجه اى حاجه تطلع فى دماغى مبرتاحش ولا بنام غير لما اعملها........لكن دلوقتى والحمد لله بعد تاخرى فى الحمل سنتين عرفت ان في حاجات فى الدنيا مينفعش نعمل فيها حاجه غير الصبررررررررررر:44:
المشتاقه للأمومه
حبيبتى كانك بتتكلمى عنى بالضبط ........انا واحدة من الناس طول عمرى متسرعه جدااااااااااااا و معنديش اى صبر لدرجه اى حاجه تطلع فى دماغى مبرتاحش ولا بنام غير لما اعملها........لكن دلوقتى والحمد لله بعد تاخرى فى الحمل سنتين عرفت ان في حاجات فى الدنيا مينفعش نعمل فيها حاجه غير الصبررررررررررر:44:
حبيبتى كانك بتتكلمى عنى بالضبط ........انا واحدة من الناس طول عمرى متسرعه جدااااااااااااا و...
كلامك صح ميه فى الميه ............ وازيد عليه كلام ام نصار