انا عايزه اطرح عليكم هذا الموضوع الجديد جدا بخصوص الافراح الاسلاميه وبدى اعرف رايكم ؟

الأسرة والمجتمع

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
نفسى نتناقش جميعا فى هذا الموضوع ( الافراح الاسلاميه ) طبعا اكيد الغالبيه العظمى مننا ترفض هذا النوع من الافراح لاننا تعودنا على الافراح العاديه التى بها الضجيج والاغانى العاديه مثل النهارده فرحى ياجدعان . لكن فاجأه تظهر الاغانى الاسلاميه فى حياتنا انا واحده من الناس اللى برحب بهذا الموضوع جدا واعلم جيدا ان تطبيقه صعب لانك بكده عايزه تأهلى عائلات على هذا الفرح واننا سمعنا الكثير اليوم عن مثل هذه الافراح واصبحت تحتوى على برنامج كامل من الاغانى التى تساعد الانسان على ان يتقى الله ويبدأ حياته بما يرضى رب العباد فهل احد يكره ذلك ان تنالى رضا ربك ولكن كيف تقنعى بها عائلتك ؟ بالله عليكم عايزه اتناقش معاكم ونتحدث حتى نصل الى افكار تساعد كل عروسه تحب ان تبدأ حياه اسلاميه ترضى من نحب جميعا ان نصل الى رضاه الا وهو ربى وربكم ( الله عزوجل)
اعطونى رايكم عن هذه الافراح ثم ازاى اعمل فرح اسلامى ثم كيف اقنع بها اهلى وخطيبى وما هى احدى اشكال الافراح الاسلاميه ؟
جزاكم الله كل الخير يااخواتى فى الله:arb: :icon28:
10
1K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

ranooooon22
ranooooon22
الله اعلم اسالي شيخ؟؟
بس انا اعرف ان ناس كتير فضلوا الافراح الاسلاميه ومنجحت حياتهم الزوجيه ونفس الوقت الافراح اللي فيها طرب وتكاليف كمان احيانا ماتفلح لكن في الاخر كله نصيب
aya44
aya44
بصراحه محتارة مثلك

سبحان الله حضرت كام فرح اسلامي مو عجبني ابداااا بس اكيد ف افراح اسلاميه حلوة

الله يهدينا بس
reemo86
reemo86
رفع لعيونك
ملكت الشوق
ملكت الشوق
بالعكس فديتك معظم زواجاتنا اسلاميه ولله الحمد
حتى في زفات العرايس