الشموخ نت
الشموخ نت
أنتبه تضربينها ترا تكره الصلاة الحين هي كبيرة وتحس بالأهانة خوفيها من العقاب من اللة كلميها عن فضل الصلاة قولي لها ليه يايمه ماتصلين الصلاة تعطي أشراقة للوجة وإذا كبرتي وأنتي ماتصلين يكسو وجهك قبح أنتي ماتحسينة الناس تحسة
درة 2007
درة 2007
عليك بالدعاء لها وإذا أهملت فرض أن تظهري حزنك وضيقك من تصرفها
أيضا البنات في هذه الفترة بالذات يحتاجون من يجلس معهم ويحس فيهم فقد تكونين مقصرة بعض الشيء فتحاول أن تلفت إنتباهك وهل أنتي مراقبة ومهتمه بها دائما أم لا
اشتري لها هديه تحبها وتحتاجها دائما مثل العطر وضعي معها سجادة وجلال (لا أعلم ماتسميته عندكم )
واكتبي لها رسالة فيها كلام لين وانك قدمتي لها هذه الهدية بسبب حبك لها وأنها محتاجه لهذه الأشياء دائما ولن تستطيع الاستغناء عنها

:26: احرصوا على أمر الأبناء بالصلاة من الصغر :26:
افروزتى
افروزتى
انا عندى عشرين سنه
بصراحه انا مععنديش حل
بس حبيت انصحك من ناحيه تانيه خالص
عندى واحده الحمدلله كانت صاحبتى الانتيم
باباها شديد متدين لبسها الجيب والحجاب من اعدادى غصب عنها(انا مصريه بس علشان لوهتسغربى على الجيب والحجاب)واحنا كنا فى مدرسه لغات يعنى فى بنات استغفر الله وفى بنات وسط وفى بنات ربنا يزدهم لبسين الحجاب من اولى ابتدائى ومقتنعين جدا وبيصلوا وبيقراؤا قران فالفسحه وكده المهم
وكان شديد معاها جدا وبعيد عنها المهم البنت دى بره البيت كان بتقلع الحجاب فالمناسبات عندما تتيح الفرصه لها فى عيد ميلادى مثلا كده يعنى والصلاه فاتت فاتت مفتتش لما تروح تصلى
كانت بتصاحب شباب كتيرجدا
انا والدى مكنش بيغصب عليا فى الصلاه كان كل شىء لازم اقتنع بيه الاول اه انا اتحجبت متاخر اوى 17 سنه بس انا دلوقتى بلبس واسع فواسع حتى حواجبى مابعملهاش ربنا يقوينى ويرضى عنى ويغفرلى ذنوبى كلها
اتمنى تكونى فهمتينى
انا ناويه فى تربيه بنتى واتفقت مع خطيبى على كده باذن الله انى ازرع جواها الدين واصاحبها لكن اغصبها لالالالالالالالالالا انا شوفت النتيجه كبت ثم انفجار بره البيت و.و....و....والله البنت ضاعت ربنا يهديها يارب
اتمنى بجد من كل قلبى ان حضرتك تكونى فهمتينى
ربنا يحفظلك بنتك يارب ويجعلها من عباده الصالحين
ويرضاه عنها ويجعلها باره بيكى وبوالدها وتحافظ عليكم
وتكرمكم ويحفظها من فتن الدنيا
موضة
موضة
دائما الايات القرانيه تحث على الصبر في امر الاهل للصلاة
وشوفي كلمة( وامر اهلك بالصلاة واصطبر عليها) قيل ان الاصطبار اعظم من الصبر
اختي افروزتي
بارك الله فيك وزادك ايمان احب اوضح لك ان اعياد الميلاد لاتجوز بارك الله فيك
مهاد
مهاد