لاج طبى لحبوب الساق والشعلر الى تحت الجلد

العناية بالبشرة

يبنات انا احب دايما افيد اصدقائى الحلوين الى افدونى بس لازم لما اكتب شئ اكون انا مجرباة شخصيا وطبعا كلنا عارفين قد اية مقرف الشعر الى تحت الجلد والحبوب اللتى تنتج من عدم خروج الشعر
اولا العلاج النهائى والأكيد عشان اكون صريحة هو الليزر
بس انا المشكلة انى دلوقتى برضع ومش هاقدر اعمل لايزر حتى لواكدوا الدكاترة انوا مافيش ضرر بس انا بحب اخد الاحياط
الموهم انى روحت لدكتور واعطانى علاج وقالى عشان تبان نتيجة لازم ثلاث شهور وانا طبعا استخدمتة يوم اة وعشرة لا
وزهقت وحسيت انوا مافيش منة نتيجة لاكن هاموت من القرف الى فى رجلى كل ماتروح حباية تطلع غيرها زهقت قمت قررت انى اواطب وفعلا بقالى ثلاث اسابيع مواظبة اختفت كل الحبوب ومش باقى الى خمس حبات وكمان لاحظت ان الشعر الى تحت الجلد بيطلع والنقط السودة اتاريها هى كمان شعر
الموهم تانى انا الادوية دى بتشيل الحبوب بس المشكلة لاوم تسيبى الشعر من غير نتف طول فترة العلاج على قد متقدرى وانتى واستحمالك
بس اذا شيلتى الشعر ممكن تظهر حبوب تانى لما الشعر ييجى يطلع
يعنى دايرة مغلقة بس انا نويت انى لما الحبوب تروح استعمل وسيلة تقضى على ظهور الشعر
وبما انى من مصر فطبعا روحت على حراز واشتريت كريم السعد لأنى من خمس سنين كنت جربتة وفعى عندى حتة اد الصباع مش بيطلع فيها شعر بس برضوا مكملتش
يعنى اولا اقضى على الحبوب واسيل السعر بالحلاوة واحط السعد ...... سهلة
اسامى الأدوية للى عايز ياحلوين
هما اتنين واحد تركيب يعنى الصيدلى هو الى بيعمل فختارو صيدلة موثوق فيها واعملوة عندة والتانى مرهم عادى
الأولانى : حمض ساليسلك اسيد 2 % + كريم كارباميد 30 %
التانى : ترا كورتريل
وعلى فكرة كمان قبل متفكرى تشيلى رجلك بالسويت ضعى قليل من سيتيال على قليل من الماى وضعيهم على المكان الى هاتشيلة فبلها بساعة عشان يطهر
وعلى فكرة ستيال دة لوسيون بيستخدم للجل وكمان دش مهبلى
والى عايز اى سؤال يتفضل
16
12K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

matough
matough
شكرا يا قمر الله يسعدك حجرب وانشاء الله تنفعني حدعيلك من كل قلبي ... تسلمي يا جوجا
matough
matough
بس ما قلتي لنا طريقة الاستعمال
سندريلا85
سندريلا85
شكراااااااااااااااا.. بس ممكن طريقة الاستعمال
matough
matough
طريقة الاستعمال يا جوجا يا بندقه
جوجا البندقة
جوجا البندقة
اة والله نسيت معلش الطريقة دواء التركيب بيتحط مرتين مرة الصبح ومرة باليل والمرهم الى تيرا كورتريل دة مرة فى الوسط