marriedwoman

marriedwoman @marriedwoman

عضوة جديدة

please help meساعدوني

الأسرة والمجتمع

dear sisters salamu alikum wa rahmat allah
I am sorry I need to wrote in english because it takes me too long to write in Arabic( I am slow in typing in Arabic)

my problem is that I am always nervous around my husband, I want to seem smart, beautiful, and fun to be with when I am around him. However, I never feel that I am doing enough. I am always trying to find the nice funny smart thing to say in front of him however, I never feel that I am doing good enough, and this is causing me a lot ogf personal pain....I am so sad and crying as I type this to you.
sisters
when i was living with my family before getting married, I used to get a lot of love from my parents, and now I just do not get the same amount of love and 'hanan' from my husband..and this is causing me a lot of personal pain, sometimes I go to the other room just to cry so that he does not see me. He does not like to see me upset, and how he has it in his mind that I am always upset and I do not know how to erase that from his head.
sisters...I always used to be more confident then I am right now and now I do not know where to get my confidence from when I am with him...I try to ask allah for help..I dont know if I deserve any help from Allah...

sisters if you are going to reply to me, and please do, please type in Arabic not in English I read and write Arabic perfectly but I have a hard time typing it out...
by the way I really love you all for the sake of Allah
salam
married one :44:
6
875

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

زهر الياسمين
زهر الياسمين
هلا فيك اخت بيننا
انا فهمت وما فهمت بالضبط ايه هيه المشكلة
لاني نص ونص بالانجليزي
اللي فهمته انك وانتي بنت كنت تحلمي بانه كل الحياة الزوجية حب × حب
بس بعد ما تزوجتي اكتشفتي عكس هيك تماما
المهم
و حتى ما اكون فهمت الموضوع غلط يا ريت اي وحده من الاعضاء اللي تدخل على هالموضوع لو انجليزياتها تمام انها تترجم لنا ما كتب بالاعلى حتى نستطيع المساعدة

وتحياتي

:13:
marriedwoman
marriedwoman
السلام عليكم اخواتي الحبيبات
ساكتب مشكلتي بالعربي
مشكلتي هي اني داؤمة القلق مع زوجي اريد دوما ان اكو ذكية لبقة مرحة و دوما احاول التفكير بككلام يثيره و يعجبه
و هذا كثيز ما يسبب لي ارهاق نفسي و انا معه
لا اعرف من اين ساتي بثقة بالنفس تزيحني من هذا التعب النفسي المتواصل
حبيباتي عندما كنت في بيت اهلي كنت استمد الكثير من الحنان من امي و لكن هذا لا اجده بنفس الكمية في زوجي
ارجوكم ساعدوني كيف اتصرف و افكر؟ والله انا حزينة
اختكم marriedwoman
BINTalnoor
BINTalnoor
حبيبتي ماريد وومن انا ما ادري ليش مغلبه حالك وحاسه بالقصور يا حبيبتي خلك طبيعيه انتي بس الظاهر عليكم وكم متزوجين الله يحفظكم شوفي خليش طبيعيه لا تمثلي و لا تكلفي على روحش سولفي باللي تعرفين وتمكيجي عادي وبس و استانسي الزواج مو بروتوكول ولا تعودينه كذيه بالرسميات عوديه على اللي يريحكصدقيني و لا تبطلين هواياتك و الاشيا اللي تحبين تسوينها ...الزواج سكن ورحمه و موده و استقرار نفسي ...هوني الامور تهون عليكي ايامك وبعد شوية دلع حلو يجنن الزوج وبس و تسلمين.:27:
جــــــــــذَابه
يسم الله الرحمن الرحيم
اختي العزيزه لقد قرأت رسالتك وفهمتها تماما..
انا سأعطيك الحل بأذن الله لكن بشرط..هو انك توعديني وعد انك دائما تدعين الله وبأخلاص وصدقيني ما راح تطول الاستجابه..
انتي مثلي انا كنت اعاني من اللي ذكرتي.. اللي يخليك تتوترين هو انك تودين ان كل شي يكون صح يعني خفة دمك وكلامك وردودك.. بس اسمعي نصيحتي:
اولا لازم انك تستردين ثقتك بنفسك انا اعرف انك واثقه من نفسك بس صدقيني انتي امامه تتوترين وهذا دليل انك ملخبطه اذن اول شي لما تكونين لحالك اتكلمي مع نفسك وقولي انا تمام شخصيتي رائعه وانه هو ما كان يحلم ان وحده مثلك تتزوجه..ومن الكلام هذا .. شوفي انتي شكل زوجك ثقيل مره وشخصيته قويه.. بس انا اللي اعلمك عليه مو عشان تشوفين حالك عليه لا.. بس عشان تستردين ثقتك.
ثانيا: لما تكونون مع بعض خلك ثقل بس على دلع يعني لا تقربين منه ابد شوفي طلباته واجلسي بالمكان اللي هو فيه بس من دون ماتبدأين نقاش او سواليف.. اذا هو سولف عادي اضحكي و شاركيه بس انتي ما تبدأي خليه هو..واذا كان موجود خلك مره هادئه وبعدين على طول اشغلي حالك بحاجه اما تقرين كتاب او هوايه او اي شي المهم يشوفك لاهيه ومش هو محور انتباهك..
ثالثا : حبيبتي عشان نفسيتك تهدى شوي لا تفكرين فيه وكيف يعاملك اعتبري انك في اجازه لمدة اسبوعين.. وانه هو غير موجود.. تجاهليه بس من غير ما تقصري معاه
المهم انك تتذكري لما تكونون مع بعض هدي اعصابك على الاخر ولا تفكرين كيف ممكن تعجبيه وتكوني fun
ليش ما تخليه هو يبذل شوي مجهود عشانك..
اتوقع انك انسانه متواضعه جدا عشان كذا تتوتري لما تجتمعون ..
واي شي يكدرك ما عليك احنا كلنا هنا موجودين عشانك لاتترددي ابدا وان شاء الله نساعدك ..
الى ان نراكي سعيده قمة السعاده بأذن الله ..
وللافاده اكثر اخبرينا عن صفات زوجك الاخلاقيه وطبعه ..
ولا تزعلي وهذي لكي وطيبي خاطرك:26:
ام سرمد
ام سرمد
الله يسعدك

ادعي ربك ليل نهار وصدقيني راح تستجاب دعوتك بس اتكون صادقه

:24: :26: