السلام عليكم كيف حالكم بنات وحشتونى انا صار اسمى متعبة العالم عالطول تاعبة الكل المهم انا عندى حالة ماعرف هل هذا مكانها الصحيح و لا لا

المهم انا زواجى بعد شهر و مشكلتى مشكلة انى مالى خلق بالمطبخ و لا ليا بالطبيخ صارلى سنة اجهز لزواجى و لا اعرف كوعى من بوعى يعنى ماعرف و لا شىء الله يستر زوجى بيرجعنى لاهلى من تانى يوم

اليوم اللى دخلت فى المطبخ اجلس كئيبة 3 ايام و ماكمل جميلى كمان ياريتنى اكمل جميلى و اكملهم طبخة ادخل المطبخ اعصب و اضيف و انفخ فى و جه امى طوال اليوم و ماطيق حد و من النوع الكسولة لو كوب تحتى ما اشيله نفسى اتعلم شغل البيت و الطبيخ و الحلويات خلاص كل يوم اقو ل بابدا من بكرة يوم جديد بس ماتحمل ماطيق اطفش و احس انى تعبت مررررة
بنات ايش اسوى ساعدونى

الوقت يجرى و انا كسولة و انسانة لا تنطاق
اتوقع انك كل ما تشوفى طبخه فى المنتدى لاااااااااااازم تقومى وتسويها عشان ما تتورطى بعديين !!!!!!!

الله يتمم لك على خييير
اللهم صل على محمد
ياريتني مكانك أنا أتمنى ألاقي حد يعلمني الطبخ المشكلة أنا لي نفس أني أتعلم وأمنيتي، لكن مافي حد راضي يعلمني أو له خلق يدخل معاي المطبخ ويعلمني ويضحكون علي إذا غلطيت وأنا في المطبخ بدل ما يصلحولي!!
تعالى نتعلم سوا سوا بس مشكلتى فى ضيق صدرى اطفش بسررررعة:24:
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

أختي العروسة الحلوة ديباجة , بصي حبيبتي طالما أنت بتعترفي بمشكلتك يبقى ان شاء الله هتقدري تحليها بس أهم حاجة يكون عندك العزيمة القوية لأن النية موجودة و الحمد لله .

أنت حبيبتي مش لازم تهتمي لو أي حد ضحك عليكي و لا يهمك , هو مين يعني اللي اتولد و هو يعرف الطبخ أو غيره.
كلنا حبيبتي ما كناش نعرف حاجة و بالوقت كله بيتعلم .
و ما تخافيش من زوجك , لا هيقول لك على أهلك و لا حاجة بس أهم حاجة أنك تظهري حسن نيتك و رغبتك في أنك تعملي له أكل كويس . لكن لو طنشتي طبعا ده هيزعله .

أما عن التعليم و ازاي , أنت ما عليكي الا أن تقرري أي طبق أنت عاوزه تجربيه و قولي لنا و اللي تعرفه تقول لك عليه بالتفصيل و بعد كده تجربيه و لو صادفتك مشكلة أثناء عمله أكتبي عنها و برضه اللي تعرف هتساعدك ان شاء الله .

أنا منتظرة ردك و يكون فيه أول طبق تحبي تعمليه ان شاء الله و اوعي تكسلي.و صدقيني لما هتعملي طبق كويس هتتشجعي أنك تعملي طبق تاني و ثالث و رابع . يالله توكلي على الله ثم علينا و ان شاء الله تصبحي شيف .

الساعة الآن 05:57 .