_تاليا_

_تاليا_ @talya_4

محررة برونزية

الاطفال والاعشااااااااااااااب وخبراتكم

المنزل والديكور

حبايبي انا ولله الحمد صار عندي طفل وكمل الشهر..

للاسف مارضع طبيعي واعطيته اس 26، ومع الرضعه اعطيه كراويه وشمر وكمون...وماء بسكر نبات

وسؤالي هالاعشاب بتضره ؟؟؟

ومتى اعطي الطفل ماء الارز المسلوق ؟؟واي نوع ارز ؟؟؟لاني ابي ولدي دبدوب ومتختخ

انتظر اجاباتكم وخبراتكم..........واذا عندكم وصفات لطرد الغازات والامساك حق ولدي لا تقصرون:09:
4
526

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

عاشقة الواحة
عاشقة الواحة
اختى ربنا يخليلك ابنك يا رب ويجعلة من الزرية الصاحة ان شالله ويباركلك فية يا رب بالنسبة لطعامة ومشروباتة يا اختى حاليا لا تستخدمى الا الرضعة بتاعة تاعتة وتديلة شوية يانسون او تيليو مهدى للمغص وومن حبة حلبة حصى للامساك اما بعد ما يكمل 40 يوم ممكن تبداى معة بمعلقة زبادى بعسل النحل بس تشيلى وش الزبدياية تسمرى عليها اسوع على ملعقة بس الاسبوع التانى تخليهم معلقتين وهكذا كل اسبوع بالتدريج بالنسبة للغازات ضعى بطن ابنك على كف يدك وميلى بة للامام والخلف هيتخلص من الغازات بسهولة بدون مغص او فية اعشاب بالاصيدلية للغازات عند الرضع وربنا يبعد عنة كل الامراض يا رب ويخلهولك يا رب ويتربى فى عزكم يا رب واى استفسار انا تحت امرك يا حبيبتى فى رعاية الله وامنة
_تاليا_
_تاليا_
زبادي وعسل ؟؟؟لا اختي غلط اللي اعرفه العسل بعد السنة الاولى

وفي انتظاركم
عاشقة الواحة
عاشقة الواحة
اختى مش غلط لان الدكتور بيقولك اعملى اى عشب وحلية بعسل النحل لانة احسن من السكر وميعملش غازات زى السكر عموما لو خايفة منة بلاش واستشيرى الدكتور انا عن تجربة والله واستشارة استاز جامعة وربنا يوفقك يا رب
_تاليا_
_تاليا_
للرفع

وانتظر الاجابه